اعضای این باند مخوف که در جنگل توسکستان گرگان این جنایت را مرتکب شدند پس از سرقت به ضرب و شتم زنان و مردان پرداختند و درحالي‌كه دست و پاي مردان را بسته بودند، زنان را به نقطه ديگري منتقل كرده و مورد آزار و اذيت قرار دادند.

 

 band-dastgir56

۵ مرد شرور با تشکیل یک باند خشن دست به زورگیری و آزار و اذیت در جنگل‌های استان گلستان می‌زدند.
 
 
 
 

شرق پرس: متهمان که اسم باند خود را افعی گذاشته بودند، با تبر، چاقو و سلاح شکاری به طعمه‌هایشان حمله و نقشه شوم خود را عملی می‌کردند. آنها در مخوف‌ترین جنایتشان، ۲ زوج جوان را در جنگل‌های توسکستان گرگان به دام انداختند و بعد از سرقت اموالشان، زن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

 

 

حدود ساعت ۴بعدازظهر پنجشنبه، چهارم دی‌ماه ۲ زوج جوان برای تفریح به جنگل توسکستان گرگان رفتند. آنها در محلی خلوت نشسته و سرگرم تفریح بودند که ناگهان در محاصره ۵مرد گرفتار شدند. مردان خشن صورتشان را با نقاب و شال پوشانده بودند و سلاح شکاری، تبر، چاقو و چوب در دست داشتند. دیدن چنین صحنه‌ای وحشت به دل زوج‌های جوان انداخت. مردان خشن به تهدید طعمه‌هایشان پرداختند و هر چه پول و طلا داشتند دزدیدند اما این تازه شروع نقشه‌ شومی بود که در سر داشتند.

 

 

آنها پس از سرقت به ضرب و شتم زنان و مردان پرداختند و درحالی‌که دست و پای مردان را بسته بودند، زنان را به نقطه دیگری منتقل کرده و مورد آزار و اذیت قرار دادند. به‌دنبال فرار آنها، قربانیان با مراجعه به پلیس از ماجرای شومی که برایشان رخ داده بود، پرده برداشتند. یکی از آنها به مأموران گفت: آنها پس از اجرای نقشه‌شان به سمت خودروی ما رفتند و بعد از اینکه هر ۴چرخ آن را پنچر کردند، پیاده به طرف جاده رفتند و در میان درختان گم شدند. ما هر طوری بود خودمان را به کنار جاده رساندیم و با کمک خودروهای عبوری به شهر آمدیم تا ماجرا را به پلیس اطلاع دهیم.

 

 

 ردپای ۲برادر

با این شکایت گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها راهی محل حادثه شدند و به تحقیقات میدانی دست زدند اما هیچ‌کس مردان شرور را هنگام فرار ندیده بود. تیم تحقیق در بررسی‌های گسترده به سرنخ‌هایی از یک پراید مشکوک ‌دست یافت که روز حادثه در آن حوالی دیده شده بود. با ردگیری این خودرو، کارآگاهان به ۲برادر رسیدند و مخفیگاهشان را در شهرستان مینودشت شناسایی کردند. بامداد ۵دی‌ماه، درحالی‌که کمتر از یک روز از شکایت زوج‌های جوان می‌گذشت، تیم‌های عملیاتی مخفیگاه ۲برادر را محاصره و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. آنها همان روز و در عملیات دیگر سومین عضو این باند را نیز به دام انداختند.

 

 

زورگیری‌های سریالی در جنگل

هرچند متهمان دستگیر شده ادعای بی‌گناهی می‌کردند اما وقتی شواهد را علیه خود دیدند پس از ۱۸ساعت بازجویی و تحقیق لب به اعتراف گشودند و جرم خود را گردن گرفتند. آنها با اعتراف به زورگیری خشن و آزار و اذیت ۲ زن جوان، مخفیگاه ۲ عضو دیگر باند را لو دادند. با دستگیری تمامی متهمان در بازرسی مخفیگاه آنها لباس‌هایی کشف شد که این افراد روز حادثه به تن داشتند و شاکیان نشانه‌های آنها را به پلیس داده بودند. علاوه بر آن چوب، ‌چاقو، تبر و یک قبضه سلاح شکاری نیز از متهمان کشف شد. همین‌ شواهد کافی بود تا اعضای این باند به دیگر جرایم ارتکابی‌شان هم اعتراف کنند.

 

 

بررسی‌ها نشان می‌داد که این باند سازمان یافته پیش از این نیز در جنگل‌های شهرهای مختلف استان گلستان ازجمله گرگان، مینودشت و علی آباد دست به زورگیری مسلحانه زده بودند. از آنجا که آنها به همه طعمه‌هایشان به‌صورت ناگهانی و در جنگل‌های خلوت حمله می‌کردند، نام افعی را برای باندشان انتخاب کرده بودند. اعضای این باند اعتراف کردند که در ساعاتی از روز که جنگل‌ خلوت است راهی آنجا شده و به شناسایی طعمه‌هایشان می‌پرداختند و پس از آن با تهدید دست به زورگیری می‌زدند.

 

 

سرهنگ اکبری، رئیس پلیس استان گلستان گفت: اعضای این باند بعد از اعتراف به جرایم خود برای تحقیقات بیشتر در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند. وی با اشاره به سرعت عمل بالای پلیس برای دستگیری اعضای این باند خشن گفت: خوشبختانه با دستگیری متهمان آرامش و امنیت به جنگل‌های منطقه برگشته است.

همشهری