متهمان نیز در حالی که چاره‌ای جز اعتراف و اقرار به بزه انتسابی نداشتند به اقدام به زورگیری معترف شده و گفتند که پس از زورگیری به سرعت قصد فرار از محل حادثه را داشتند که به علت سرعت زیاد در خیابان ولیعصر کنترل موتور سیکلت را از دست داده و با یکدستگاه موتورسیکلت عبوری تصادف و به دلیل فوت راکب و نداشتن گواهی نامه از محل فرار کرده‌اند

دستگیری زورگیران افغانی که حین فرار آدم کشتند

 

 

شرق پرس: رییس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید از دستگیری چهار زورگیر افغان که حین فرار راکب موتورسیکلتی را نیز به قتل رسانده بودند، خبر داد.
 
 
 

سرهنگ کیومرث حسنوند در این‌باره گفت: چندی پیش حوالی ساعت ۲۳ عوامل گشت کلانتری ۱۱۲ ابوسعید مشغول گشت زنی در خیابان ولیعصر روبروی مهدیه تهران بودند که مشاهده کردند چهار دستگاه موتورسیکلت با هم تصادف کرده‌اند اما سریعا سه دستگاه از موتورسیکلت‌ها با راکبانشان از محل متواری شده‌اند.

 

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این حادثه ابتدا موتورسیکلت ردیف اول به موتورسیکلت ردیف دوم برخورد کرده و سپس موتور سیکلت‌های ردیف دوم و سوم از عقب با موتورسیکلت چهارم که راکب آن فردی به هویت حیدر و پیک موتوری بود برخورد کرده اند که راکب جوان پیک موتوری به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

 

رییس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید با بیان اینکه به دنبال این موضوع و با توجه به فرار متهمان از صحنه تصادف،با هماهنگی مرکز پیام کلانتری طرح مهار در سطح محدوده به اجرا گذاشته شد، گفت: با تعقیب و گریز و تلاش واحد گشت این یگان سه دستگاه موتور سیکلت متواری توقیف و سرنشینان موتورسیکلت‌ها به هویت‌های احسان، مراد، موسی و امین که همگی از اتباع افغانستان بودند دستگیر و به کلانتری دلالت داده شدند.

 

حسنوند ادامه داد: به محض انتقال نامبردگان به کلانتری فردی به هویت میعاد در کلانتری حاضر و اظهار داشت که چند دقیقه قبل از تصادف رخ داده این چهار نفر به همراه سه دستگاه موتورسیکلت جلویش را گرفته و اقدام به سرقت لپ تاب ،موبایل و ۱۵۰ هزار تومان وجه نقد همراهش کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: متهمان نیز در حالی که چاره‌ای جز اعتراف و اقرار به بزه انتسابی نداشتند به اقدام به زورگیری معترف شده و گفتند که پس از زورگیری به سرعت قصد فرار از محل حادثه را داشتند که به علت سرعت زیاد در خیابان ولیعصر کنترل موتور سیکلت را از دست داده و با یکدستگاه موتورسیکلت عبوری تصادف و به دلیل فوت راکب و نداشتن گواهی نامه از محل فرار کرده‌اند.

 

رییس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید با بیان اینکه در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل و متهمان به دادسرای جنایی معرفی شدند ادامه داد: پرونده درخصوص شکایت سرقت به عنف و نیز شکایت اولیای دم راکب متوفی در حال رسیدگی است.

 

حسنوند افزود: نکته ای که در این پرونده مشهود و لازم است که به صورت همگانی اطلاع رسانی شود موتور سیکلت کشف شده از اتباع افغان بوده که سند مالکیت به نام آنان نیست بلکه به نام دفاتر کارگزار فروش موتور سیکلت بوده و این امر به کرات در پرونده های موبایل قاپی که توسط برخی از افاغنه انجام می گیرد کاملا محسوس است.

 

 
 
 
ایسنا