مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شرق مازندران یک صیاد غیرمجاز بوشهری را در حال صید پرندگان شکاری دستگیر کردند.

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) منصورکیای سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست مازندران، گفت: صیاد غیرمجاز بوشهری در منطقه حفاظت شده میانکاله دستگیر شد.

 

عباسعلی منصورکیایی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهید شاه‌کومحلی بهشهر یک صیاد غیرمجاز بوشهری را که در حال صید پرندگان شکاری در صحرای قره‌تپه بود را به‌همراه یک بهله دلیجه، یک قطعه قمری و دو رشته دام دستگیر کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این صیاد بوشهری با قرار گرفتن در گودال (کوخه)، طعمه قراردادن پرندگانی نظیر دلیجه و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر شاهین، بالابان و بحری کرده بود، افزود: شاهین، بالابان و بحری از پرندگان حمایت شده و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر یک از این پرندگان ۶۰۰ میلیون ریال است.

 

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه در فصل شکار پرنده شاهد شکار پرنده از سوی شکارچیان غیرمجاز هستیم، تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست پابند پنج طاقه قرقاول، یک قبضه سلاح شکاری تک لول، یک قبضه سلاح شکاری دو لول قاچاق را کشف و ضبط کردند.

 

وی بیان کرد: محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی قلعه‌پایان در منطقه حفاظت شده تالاب میانکاله داخل خلیج سه قطعه پرنده مرغابی به همراه یک قبضه اسلحه دولول را کشف و ضبط کردند.