دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت:در یکی از این موارد یک کارشناس رسمی سندی را پس از ارزیابی 12 میلیارد تومان ارزش گذاری کرده بود ولی پس از بررسی های لازم معلوم شد که ارزش آن سند بیش از 200 میلیون تومان نبوده و فردی که این سند برای او به عنوان وثیقه گذارده شده پس از خروج از زندان به خارج از کشور فرار کرده است.

دستگیری عوامل آزادی زندانیانی که جعل سند میلیاردی کردند

 

 

شرق پرس: دادستان کرج با اشاره به دستگیری متهمان پرونده جعل در استان البرز، اظهار داشت: در این پرونده چند نفر از زندانیانی که در زندان های کرج بودند، افرادی را از بین زندانیان شناسایی کرده و اعلام می کردند که سند برای تامین وثیقه لازم جهت مرخصی آن ها از زندان را در اختیار دارند.
 
 
 
 
وی با بیان اینکه متهمین در خارج از زندان با افرادی مرتبط بودند، بیان کرد: متهمین با افراد دیگری در سایر استان ها غیر از البرز مانند مشهد، تهران و اصفهان که دارای اسناد کم ارزش بودند مرتبط بوده و خانواده زندانیان شناسایی شده را بوسیله تلفن به آنها معرفی می کردند.
 
 
 
حاجی رضا شاکرمی با بیان اینکه متهمین با برخی از کارشناسان رسمی مرتبط بوده اند، افزود: با هماهنگی های بین متهمین و کارشناسان و در ازاء پرداخت مبالغی به کارشناسان، برای اسناد ارائه شده قیمت های غیرواقعی تعیین می شد و با استفاده از اسناد ارزش گذاری شده به صورت غیرواقعی، زندانیان را با تودیع وثیقه از زندان آزاد می کردند.
 
 
 
شاکرمی با اشاره به اینکه برخی کارشناسان در تعیین قیمت غیرواقعی اسناد همکاری هایی را با متهمین انجام داده اند، گفت: در یکی از این موارد یک کارشناس رسمی سندی را پس از ارزیابی ۱۲ میلیارد تومان ارزش گذاری کرده بود ولی پس از بررسی های لازم معلوم شد که ارزش آن سند بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نبوده و فردی که این سند برای او به عنوان وثیقه گذارده شده پس از خروج از زندان به خارج از کشور فرار کرده است.
 
 
 
وی اظهار داشت: علت زندانی شدن فردی که پس از ارائه سند مجعول از زندان متواری شده، ارتکاب به جرم کلاهبرداری از طریق دریافت وام های کلان از بانک های کشور به وسیله ارائه اسناد مجعول بوده است.
 
 
 
دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: متهمین بابت این سند ۲۰۰ میلیونی از زندانیان ۸۰۰ میلیون تومان را دریافت کرده اند.
 
 
 
وی افزود: در مورد دیگری کارشناسان رسمی سندی را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری کرده بودند که پس از بررسی ها مشخص شد ارزش آن سند ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر نبوده است.
 
 
 
وی با بیان اینکه اداره اطلاعات روی این موضوع اقدامات بسیار خوبی را انجام داد، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع تاکنون ۹ نفر بازداشت شده اند و موضوعات فنی پرونده صورت گرفته و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.
 
 
 
شاه کرمی ادامه داد: معمولا افرادی که این سندها را گذاشته اند متواری شده اند.
 
 
 
وی افزود: برخی از کارشناسانی که این اقدامات را انجام داده اند دستگیر شده و بقیه کارشناسانی که مرتکب جرم شده اند در شرف دستگیری هستند.
 
 
 
شاکرمی با بیان اینکه نوع اتهامات متهمان این پرونده متفاوت است، اظهار داشت: متهمین این پرونده به ارتکاب جرایمی مانند جعل، استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری متهم هستند.
 
 
 
وی با بیان اینکه کارشناسانی که این اسناد را ارزیابی کرده اند نیز متهم به ارتکاب جرم گزارش خلاف واقع هستند که در حکم کلاهبرداری است، بیان کرد: این کارشناسان بر طبق قانون کارشناسان، اظهار نظر خلاف واقع را انجام داده اند.
 
 
 
دادستان کرج با بیان اینکه حجم این پرونده گسترده است، افزود: امیدواریم که همه متهمین این پرونده را دستگیر کنیم.
 
 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران, شاکرمی با بیان اینکه فرد متواری به خارج از کشور یکی از زندانی های مربوط به استان البرز بوده است، تصریح کرد: عمده باندی که سندها را برای ارزیابی ارائه می کردند در استانهای اصفهان، تهران و مشهد بوده است.