نجار درباره بارندگی‌های استان ایلام اظهار داشت: بر اساس گزارش کارشناسان و بررسی‌های صورت گرفته بارندگی‌های اخیر در استان ایلام بی‌سابقه بوده و در هزار سال گذشته سابقه نداشته است.

najarr-bohrannn

 

 

شرق پرس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی‌ها در استان ایلام در هزار سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: سیلاب جان ۷ نفر را در کشور گرفت؛ گردو غبار ۸۵۰۰ نفر را در استان خوزستان راهی بیمارستان کرد.

 

 

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با فارس، درباره حادثه بارندگی شدید و سیلاب در ۱۶ استان کشور اظهار داشت: خداوند را شاکریم که رحمت الهی شامل کشور ما شده است و پس از سال‌ها خشک‌سالی بارندگی زیادی در سراسر کشور داشته‌ایم.

 

وی درباره بارندگی‌های استان ایلام اظهار داشت: بر اساس گزارش کارشناسان و بررسی‌های صورت گرفته بارندگی‌های اخیر در استان ایلام بی‌سابقه بوده و در هزار سال گذشته سابقه نداشته است.

 

نجار یادآور شد: ۳۲۵ میلی‌متر بارندگی در ۷۲ ساعت در استان ایلام اتفاق افتاده است که البته سامانه بارشی که وارد کشور شده است ۱۶ استان را درگیر کرده است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر بارندگی‌ها در استان ایلام موجب شده است که تمامی سدها پر شوند و اگر تا دو سال آینده بارانی در این استان نبارد نیازی به آب ندارد.

 

وی ضمن تشکر از مردم ایلام و لرستان اظهار داشت: با توجه به هشدارهای قبلی که به استان‌ها درباره بارندگی‌های شدید داده شده بود آمادگی ویژه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها داشته‌اند.

 

نجار افزود: آب در بعضی از مناطق معمولا قطع می‌شود که تمام تلاش ما این است که شبکه‌های آبرسانی متصل باشد و در حال حاضر نیز در استان ایلام که بیشترین مشکل را داشته‌ایم قریب ۹۵ درصد شبکه آبرسانی وصل شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمامی راه‌های مواصلاتی ۱۶ استان کشور که درگیر بارندگی شدید و سیلاب بوده‌اند باز است و در این زمینه مشکلی نداریم.

 

نجار با بیان اینکه در حال حاضر بارندگی‌ها قطع شده است افزود: میزان خسارت‌ها دقیق مشخص نیست و نباید در اعلام خسارت عجله کرد بلکه باید این موضوع مورد بررسی دقیقی قرار بگیرد.

 

وی درباره گرد و غبار در استان خوزستان نیز اظهار داشت: تاکنون براثر گرد و غبار ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و حدود ۱۰۰ نفر نیز بستری شده‌اند و همینطور ۵ نفر در مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 

نجار درباره تلفات سیلاب در کشور نیز افزود: ۳ نفر در ایلام، یک نفر در کرمانشاه و ۳ نفر در استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند و ۳ نفر نیز در اثر صاعقه دچار سوختگی شده‌اند که امیدواریم برای آنها نیز مشکلی پیش نیاید.