با راهنمایی همسرم متوجه شدیم که بیشتر جواهرات وی به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان شامل انواع گردنبند، انگشتر، برلیان، یاقوت و ... همراه چند میلیون تومان وجه نقد داخل خانه توسط خدمتکار خانه سرقت شده است.

 

زن خدمتکار که با همدستی شوهرش، زن صاحبخانه را گروگان گرفته و طلاهای او را به سرقت برده بودند در ردیابی های پلیسی دستگیر شدند.
 

شرق پرس:  ساعت ۱۰ صبح ۲۰ شهریور امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خانه، در منطقه نیاوران – خیابان بوکان به کلانتری ۱۲۲ دربند اعلام شد.
 

 

با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت واقع در یک برج مسکونی، یکی از اهالی مجتمع به مأموران گفت: ” زنی به نام “فریده”  به عنوان مستخدم روزانه از طرف یک شرکت خدماتی در خانه من کار می کرد که امروز با تهدید اسلحه کمری، همسرم را در یکی از اتاق های خانه حبس کرده و پس از سرقت طلا، جواهرات و وجوه نقد داخل خانه، متواری شده است.
 

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت مسلحانه” و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 

 

شاکی پرونده پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ۱۷ شهریور فریده، از سوی آژانس خدماتی، به عنوان خدمتکار روزانه به من معرفی شد . ۱۹ شهریور با اصرار از من اجازه گرفت تا شب را در خانه ما بماند. ساعت ۸ صبح فردای آنروز من به محل کارم رفته و او همراه همسرم، طبق روال هر روز در خانه تنها ماند. ساعت ۱۰، عروسم با من تماس گرفت و عنوان کرد که همسرم پاسخگوی تماس هایش نیست و به همین علت او راهی خانه ما شده است. ۱۰ دقیقه بعد از این تماس، عروسم با من تماس گرفت و گفت: “در خانه بسته است و هرچه زنگ می زنم کسی جوابگو نیست”.

 

من بلافاصله از محل کار به طرف خانه حرکت کردم. پشت در خانه، رئیس ساختمان و عروسم منتظر بودند و اعلام کردند که صدای ناله ضعیفی از داخل خانه شنیده می شود. بلافاصله با باز کردن در، همگی به داخل خانه رفته و همسرم را در داخل یکی از اتاق ها و با دست و پای بسته پیدا کردیم. با راهنمایی همسرم متوجه شدیم که بیشتر جواهرات وی به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان شامل انواع گردنبند، انگشتر، برلیان، یاقوت و … همراه چند میلیون تومان وجه نقد داخل خانه توسط خدمتکار خانه سرقت شده است.
 

 

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به شرکت خدماتی …. به بررسی مدارک شناسایی ارائه شده از سوی خدمتکار متواری پرداخته و مطمئن شدند که تمامی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی این زن، جعلی است.
 

 

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از سیستم جامع پلیس، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت دقیق متهم به نام “فریده .س” ۴۸ ساله و همسرش به نام “جواد . ن” ۴۵ ساله  شدند. بررسی های پلیسی نشان داد که همسر متهم یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه موادمخدر، خرید اموال مسروقه، جعل و سرقت اماکن است که بنا بر تحقیقات به عمل آمده، آخرین بار نیز به خاطر اعتیاد به موادمخدر از یک شرکت خصوصی در شهرک ولیعصر اخراج شده است.
 

 

با شناسایی هویت متهم و همسرش، مخفیگاه آنها در “شهرک دانشگاه” شناسایی و در تحقیقات پلیسی از این محل مشخص شد که وی همراه همسرش از این محل متواری شده است.
 

 

در ادامه تحقیقات، سرانجام مخفیگاه متهم و همسرش در “شهرک آزادی” شناسایی شد و ساعت چهار بعدازظهر سوم مهر امسال  هر دو نفر آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری از طلا و جواهرات سرقتی نیز کشف شد.
 

 

متهم پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به سرقت مسلحانه اعتراف و در همان اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: طراح نقشه سرقت همسرم بود. او ضمن تهیه یک قبضه سلاح کمری، مرا تحریک به این سرقت کرد. او سلاح را در اختیارم قرار داد و از آنجا که شرایط مالی شاکی را برای همسرم تعریف کرده بودم، مرا تشویق به این سرقت کرد.
 

 

“جواد.ن” نیز در اعترافات خود به خرید سلاح از مناطق مرزی کشور و همچنین فروش مقادیری از طلا و جواهرات به دو خریدار طلا و جواهرات مسروقه اعتراف کرد که با شناسایی دو مال خر، این دو نفر نیز دستگیر و مقادیر دیگری از طلا و جواهرات مسروقه از آنها کشف شد.  
 

 

به گزارش مهر, سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ،با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمین اصلی پرونده، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی برای هر دو متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و همچنین باقیمانده اموال مسروقه در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.