اظهارات صاحب طلافروشي نشان مي‌دهد مردان مسلح هنگام سرقت حدود 20گلوله شليك كرده و 7كيلو طلا به سرقت برده‌اند. اين سرقت عصر شنبه از مغازه طلافروشي اميرزرگر در خيابان شريعتي دزفول رخ داد

 

saregh mosalah

دو روز بعد از سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در دزفول، جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شد.

 

شرق پرس:  اظهارات صاحب طلافروشی نشان می‌دهد مردان مسلح هنگام سرقت حدود ۲۰گلوله شلیک کرده و ۷کیلو طلا به سرقت برده‌اند. این سرقت عصر شنبه از مغازه طلافروشی امیرزرگر در خیابان شریعتی دزفول رخ داد. ۴مرد مسلح با تیراندازی به ویترین مغازه شیشه را شکستند و در یک چشم به هم زدن جواهرات داخل ویترین را سرقت کردند.

 

صاحب طلافروشی که هنگام سرقت همراه شاگردش در مغازه بود درباره این سرقت می‌گوید: «حدود ساعت ۶عصر روز شنبه بود که این اتفاق افتاد. من برای چند دقیقه رفتم طبقه بالای مغازه اما ناگهان صدای رگبار گلوله شنیدم. وقتی آمدم پایین فهمیدم چند سارق به مغازه‌مان حمله کرده‌اند. آنها ۴نفر بودند که همه‌شان، حتی راننده هم کلاشینکف داشت و ما هیچ کاری نتوانستیم انجام دهیم. آنها حدود ۲۰گلوله به شکل دایره‌ای به شیشه ویترین شلیک کرده و آن را به‌طور کامل از بین برده بودند. وقتی به دیوار داخل مغازه نگاه کردم سوراخ‌سوراخ بود و شاگردم از ترس خودش را روی زمین انداخته بود.»

 

این مرد ادامه داد: «همه‌‌چیز در ۴۰ثانیه اتفاق افتاد و سارقان با شکستن شیشه ویترین همه طلاها را که حدود ۷کیلوگرم بود داخل یک ساک ریختند. حتی ما کرکره مغازه را که برقی است پایین دادیم اما قبل از آنکه کرکره به‌طور کامل پایین بیاید سارقان همه طلاهای داخل ویترین را با خودشان بردند. آنها هنگام فرار سوار یک خودروی پژو شدند و آنطور که شنیدم گویا هنگام سرقت خیابان را هم بسته بودند تا راحت‌تر فرار کنند. این نشان می‌دهد سارقان با آمادگی و نقشه قبلی این سرقت را انجام داده‌اند.»

 

مالباخته درباره حضور پلیس در صحنه گفت: «سرقت از مغازه‌ام در حالی انجام شده که در فاصله ۵۰متری مغازه‌مان یک کانکس پلیس قرار دارد که همیشه مأموران داخلش هستند. قبلا هیچ سرقتی از مغازه‌مان انجام نشده بود. ما همه تجهیزات امنیتی مثل کرکره برقی، در برقی و آژیر را داشتیم که استفاده کردیم. ما هیچ وقت فکر چنین اتفاقی را نمی‌کردیم.»

 

صاحب طلافروشی اما از پلیس ناراضی به‌نظر می‌رسد. او می‌گوید: «پلیس یک روز بعد از این حادثه به ما گفت سارقان را دستگیر کردیم و طلاها دست‌نخورده باقی مانده است اما واقعیت این است که سارقان دستگیر نشده‌اند؛ چون در ادامه، حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند سارقان دستگیر نشده‌اند.»

 

به گزارش همشهری, وی ادامه می‌دهد: «از پلیس می‌خواهیم به‌خاطر اذهان عمومی و اینکه در جامعه رعب و وحشت ایجاد نشود سارقان را دستگیر کنند؛ چون در ۴۵روز گذشته به ۴طلافروشی دیگر هم دستبرد زده شده بود. یکی نیمه شب در میدان اصلی دزفول رخ داد که صندوق را باز کرده و طلاها را سرقت کرده بودند. در موردی دیگر سقف یک طلافروشی را سوراخ کرده بودند اما موفقیت‌آمیز نبود و چند مورد دیگر هم بود که موفقیت‌آمیز بود. اگر اینطور باشد طلافروشان باید در مغازه‌هایشان را ببندند. حالا ما ۲روز است که بیکاریم. چون طلاها را برده‌اند و ما چیزی نداریم که با آن کار کنیم ‌و در این شرایط پدرم وضعیت روحی خیلی بدی دارد.»