فرمانده انتظامی استان گفت: عده‌ای تصور می‌کنند یک خبرنگار نباید مناطق آلوده و پرخطر را به تصویر بکشد، در صورتی که اعتقاد داریم خبرنگار با انجام این کار، زمینه را برای اجرای عملیات، علیه افراد شرور فراهم می‌کند و مطالبات مردم را هم به گوش مسئولان می‌رساند.

jafarinasab1

 

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت در این استان طی تیر ماه سال جاری گفت: یک‌چهارم جرائم مازندران در مرکز استان اتفاق می‌افتد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس,  سردار مسعود جعفری‌نسب در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: سال سختی را در استان پشت سر گذاشتیم اما نتیجه آن رضایت‌بخش بود.

 

 

وی با اشاره به وظایف رسانه در زمینه مساعد کردن فضا برای انجام کارهای امنیتی، انتظامی و ترافیکی، ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند یک خبرنگار نباید مناطق آلوده و پرخطر را به تصویر بکشد، در صورتی که اعتقاد داریم خبرنگار با انجام این کار، زمینه را برای اجرای عملیات، علیه افراد شرور فراهم می‌کند و مطالبات مردم را هم به گوش مسئولان می‌رساند.

 

 

جعفری‌نسب با بیان اینکه نباید بگذاریم افراد متخلف، راحت باشند و باید خواب را از چشم این افراد گرفت، افزود: کار خبرنگاران به صورت نرم‌افزاری است و ما هم با تلفیق نرم‌افزار و سخت‌افزار باید افراد شرور و متخلف را از جامعه حذف کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی مازندران در یک سال اخیر، کارنامه خوبی داشته است، گفت: اگر اقدامات پلیس توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شد، هیچ‌ کس از اقدامات پلیس آگاه نبود و نمی‌توانستیم اثر روانی این فعالیت‌ها را در جامعه ببینیم.

 

 

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی وسیع رسانه‌ای از کار انتظامی و امنیتی پلیس، تکمیل‌کننده اقدامات ما بود، اظهار داشت: خبرنگاران اگر چه گرایش‌های مختلفی دارند اما عرصه امنیتی، ترافیکی و انتظامی تنها فضایی است که گرایش‌های سیاسی دخالت داده نمی‌شود و از گرایش‌های معتدل، چپ و راست فقط برای امنیت مردم قلم‌فرسایی می‌کنند تا همه مردم از این چتر امنیتی استفاده کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تعامل رسانه و پلیس، باعث ایجاد شادی و شعف در بین مردم شده چراکه کسانی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند الآن در حال انفعال هستند، تصریح کرد: قدرت را از افراد شرور گرفتیم و دیگر جرات ندارند به خیابان بیایند و هر کاری که خواستند انجام دهند.

 

 

فرمانده انتظامی مازندران در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا طرح‌های انجام شده در محلات پرخطر را ادامه می‌دهید یا اینکه نیمه‌کاره رها می‌شود، اظهار داشت: کارها را با قوت دنبال می‌کنیم.

 

 

جعفری‌نسب با بیان اینکه هیچ کدام از این طرح‌ها تبلیغاتی نیست، افزود: به هر محله پرخطری که رفتیم طرح را ادامه دادیم و می‌توانید از این محلات بازدید کنید تا حضور پلیس را ببینید.

 

 

وی با اشاره به اینکه سرقت‌های کوچک موجب اذیت مردم شده است، یادآور شد: با شروع به کار قرارگاه سرقت، در تیرماه امسال ۱۶ درصد کاهش سرقت و صد درصد افزایش کشف نسبت به سال گذشته داشتیم.

 

 

جعفری‌نسب خاطرنشان کرد: یک‌چهارم از جرائم مازندران در مرکز استان اتفاق می‌افتد.

 

 

وی با اشاره به شناسایی حدود یک‌هزار نفر فروشنده مواد مخدر در استان، گفت: دستگیری این افراد را در طرح‌های کلان قرار داده‌ایم.

 

 

جعفری‌نسب با اشاره به پدیده زمین‌خواری در مازندران تصریح کرد: افرادی که در خرد کردن زمین نقش دارند شناسایی شده‌اند و برخورد با این افراد هم در دستور کار است.

 

 

وی با بیان اینکه وضعیت سواحل نسبت به سال گذشته یک درجه ارتقا داشته است، گفت: ساحل نیازمند خدمات اجتماعی است و دستگاه‌ها باید خدمات اجتماعی ارائه دهند و حضور پلیس باید به اندازه نیاز مردم باشد.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مسائل مربوط به دریا انتظامی بود، ادامه داد: از سال آینده می‌توان مسائل دریا را به سمت مسائل اجتماعی سوق داد تا مردم هم در امنیت و آرامش به سر ببرند.

 

 

وی با تاکید بر تعالی رفتار سازمانی، افزود: رفتار پلیس باید تدین‌آمیز باشد و مردم از ما انتظار دارند آداب پلیس را رعایت کنیم و به دنبال این هستیم که ادبیات رفتاری به گونه‌ای شود تا خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم بر دل و جان مردم بنشیند.

 

 

وی درباره جمع‌آوری قلیان از چای‌‌سراها، اظهار داشت: ما هیچ چایخانه‌ای را تعطیل نکردیم و تمامی اقدامات ما قانونی بود.

 

 

این مسئول با بیان اینکه از اجرای قانون باید حمایت کرد، گفت: دستگاه دولتی، قضایی و انتظامی با هم در مورد مسائل مربوط به قلیان عمل می‌کنند و متولی طرح هم وزارت بهداشت است.

 

 

وی با اشاره به اینکه پلیس از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است و به دیگران هم توصیه می‌کنیم از رسانه‌ها شکایت نکنند، افزود: چون این فضا نباید بسته باشد از سویی هم فضای رسانه نباید آلوده شود.

 

 

جعفری‌نسب با بیان اینکه اعتقاد ندارم همه کارها را باید پلیسی کرد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی باید ورود بیشتری به مسائل اجتماعی داشته باشند.

 

 

وی خاطرنشان‌کرد: نرم‌افزاری‌ترین مدل در حوزه انتظامی باید در مسائل اخلاقی صورت گیرد.

 

 

به گزارش فارس, در پایان این نشست فرمانده انتظامی مازندران با تقدیم هدایایی از خبرنگاران قدردانی کرد.