رئيس بانك تازه در گاوصندوق را باز كرده بود كه جوان مسلح خودش را به او رساند و با تهديد وي را كنار زد و شروع به جمع‌آوري پول‌هاي داخل گاوصندوق كرد. 47ميليون تومان پول نقد، همه موجودي گاوصندوق بود و سارق مسلح پس از ريختن اسكناس‌هاي داخل كيسه‌اي كه همراهش بود به سرعت از بانك خارج شد و همراه همدستش كه منتظر وي بود، از محل گريخت.

 

پلیس در جست‌وجوی ۲ سارق مسلح است که با ورود به بانکی در رشت، دست به سرقت ۴۷ میلیون تومان پول نقد زدند و متواری شدند.

 

شرق پرس:  این سرقت مسلحانه صبح یکشنبه رخ‌داد. حدود ساعت ۶:۴۵صبح بود که رئیس بانکی حوالی میدان ولیعصر رشت در بانک را باز کرد و همراه دیگر کارمندان وارد ساختمان شدند تا کار روزانه‌شان را شروع کنند. آنها اما فراموش کردند که نکات ایمنی را رعایت کرده و تا پیش از شروع رسمی ساعت کاری، در بانک را از داخل قفل کنند.

 

چند دقیقه بعد موتورسیکلتی که ۲ سرنشین داشت مقابل بانک توقف کرد و مرد جوانی که ترک موتور نشسته بود پیاده و وارد بانک شد. او نقاب به‌صورت داشت و یک سلاح شکاری لوله کوتاه در دست. مرد جوان به محض ورود به بانک گلوله‌ای به سقف شلیک و شروع به تهدید کارمندان کرد.

 

رئیس بانک تازه در گاوصندوق را باز کرده بود که جوان مسلح خودش را به او رساند و با تهدید وی را کنار زد و شروع به جمع‌آوری پول‌های داخل گاوصندوق کرد. ۴۷میلیون تومان پول نقد، همه موجودی گاوصندوق بود و سارق مسلح پس از ریختن اسکناس‌های داخل کیسه‌ای که همراهش بود به سرعت از بانک خارج شد و همراه همدستش که منتظر وی بود، از محل گریخت. با فرار دزدان، آژیر خطر بانک به صدا درآمد و طولی نکشید که تیم‌های عملیات پلیس راهی محل حادثه شدند.

 

سرهنگ کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: این سرقت مسلحانه فقط ۲دقیقه طول کشید و وقتی مأموران به محل حادثه رفتند، اثری از دزدان نبود. وی ادامه داد: به سرعت طرح مهار به اجرا درآمد و مأموران تمامی‌ خیابان‌های منتهی به محل سرقت را زیرنظر گرفتند اما اثری از سارقان موتورسوار پیدا نکردند.

 

 رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه در این سرقت عدم‌رعایت نکات ایمنی از سوی مسئولان بانک مشهود است، افزود: بانک نگهبان مسلح نداشت و می‌بایست تا زمان شروع ساعت کاری، درش قفل باشد که متأسفانه عدم‌رعایت این نکات باعث شده بود که دزدان آنجا را برای اجرای نقشه سرقت درنظر بگیرند.

 

سرهنگ کریمی گفت: پلیس در حال حاضر سرنخ‌های مهمی از سارقان به‌دست آورده و با در اختیار داشتن تصاویر آنها، جست‌وجو برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

همشهری