مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه همه ی غرق شدگان در تعطیلات عید فطر مرد بودند، اظهار داشت: یک نفر درساحل نور، یک نفر در نوشهر و سه نفر در سواحل محمودآباد غرق شدند.

سه روز تعطیلات عید فطر و غرق شدن 8 نفر در مازندران!

 

 

 

به گزارش شرق پرس علی عباسی مدیر کل پزشکی استان مازندران روز دوشنبه در گزارشی به ایرنا گفت که در این مدت پنج نفر در سواحل دریای خزر و سه نفر در رودخانه بابلرورد شهرستان بابلسر جانشان را از دست دادند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه همگی مغروقین مرد بودند، اظهار داشت: یک نفر درساحل نور، یک نفر در نوشهر و سه نفر در سواحل محمودآباد غرق شدند.

 

افراد غرق شده غیر بومی و همگی در خارج از طرح های دریا مبادرت به شنا نمودند که متاسفانه جان خود را از دست دادند.

 

امسال ۹۲ طرح دریا در سواحل مازندرانی خزر فعالیت خود را از اول خرداد آغاز کردند.

 

بیش از ۵۰۰ نقطه شنا ممنوعه در سواحل مازندرانی خزر شناسایی شده است.

 

هر چند بر اساس آمار پزشکی قانونی شمار مغروغین دریا از ۱۸۷ نفر در سال ۸۸ به ۲۱۴ نفر در سال ۹۱ افزایش یافت اما این آمار در سال ۹۲ به ۱۸۲ نفر و پارسال با ۵۲ درصد کاهش به ۹۸ نفر رسیده است.

 

ستادساماندهی سواحل مازندران همانند سال گذشته بر لزوم اطلاع رسانی به گردشگران درباره خودداری از شنا در نقاط ممنوع تاکید کردند.

 

اکثریت مغروقین دریا کسانی هستند که یا به فنون شنا آشنا نیستند و یا اینکه شنا در استخر با دریا را یکی فرض می کنند و البته کسانی هم هستند که مخاطرات را به جان می خرند و اقدام به شنا در نقاط کور و ممنوع می کنند.

 

استان مازندران ۳۳۸ کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال وزارت کشور در یک اقدام بی سابقه حدود ۸۰میلیارد ریال اعتبار را برای ۱۶شهرستان ساحلی با هدف ساماندهی طرح های دریا تخصیص داده است.