جادری استاندار هرمزگان گفت: 13 نفر به دنبال سیل و طغیان رودخانه ها در این استان طی 3 روز جان خود را از دست دادند.

 

 
شرق پرس:  جاسم جادری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد پنج نفر بر اثر غرق شدن یک قایق صیادی در آب های کیش ، یک نفر در میناب، یک نفر در رودان، یک نفر در بندرعباس و پنج نفر نیز در اثر واژگونی خودروی پراید در بخش رودخانه رودان جان خود را از دست دادند.

وی با ابراز تاسف از وقوع این حوادث و با اشاره به حادثه واژگونی خودرو پراید در سیلاب، گفت: این حادثه در شرایطی رخ داد که به راننده خودرو اخطار داده شده بود که در صورت حرکت در بستر رودخانه با توجه به شرایط جوی و طغیان رودخانه، احتمال غرق شدن وجود دارد.

 

جادری ادامه داد: اما راننده خودرو به این هشدارها توجه نکرده و با بیان اینکه با سرعت از سیلاب عبور خواهد کرد، وارد آب شده که در وسط مسیر به دلیل فشار و سرعت بالای آب ، خودرو واژگون شده که راننده آن نجات و پنج سرنشین دیگر جان خود را از دست دادند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: شهروندان در شرایط نامساعد جوی همواره اخطاریه ها و هشدارهای مسئولان را جدی بگیرند، تا شرایط به حالت عادی برگردد.

 

جادری یادآور شد: هنور مشخص نیست فرد پیدا شده در آبهای بندرعباس که مجهول الهویه است به دنبال بارندگی و حوادث ناشی از آن غرق شده و یا پیش از آن جان خود را از دست داده بود و آب آن را به سطح آورده است.

 

استاندار هرمزگان در خصوص خسارت های ناشی از حوادث بارندگی به استان، گفت: هم اکنون کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.

 

جادری با اشاره به آماده باش تمام گروه امدادی و عملیاتی استان تا عادی شدن شرایط جوی در هرمزگان، بیان داشت: به دنبال بارندگی های اخیر ۹ میلیون مترمکعب آب وارد سد استقلال میناب شده اما هنوز ظرفیت این سد به حد نصاب نرسیده است.

 

به دنبال ورود یک سامانه بارشی به هرمزگان از روز یکشنبه هفدهم آبان ، اقصی نقاط این استان شاهد بارش باران بودند که این بارندگی ها از روز سه شنبه شدت گرفته و در حال حاضر شرایط اندکی به حالت عادی بازگشته ، اما بارندگی با شدت کمتری ادامه دارد.

 

شدت بارندگی در هرمزگان به حدی بود که مدارس تمام مقاطع تحصیلی استان در دو شیفت صبح و عصر تعطیل و فعایت در بنادر مسافری نیز متوقف شد./ایرنا