هرگونه تماس تحت عنوان برنده شدن جایزه، استخدام و غیره که در متن آن به نحوی هزینه‌هایی را درخواست کرده‌اند حتماً هویت فرستنده را از طریق نمایندگی‌های معتبر خارجی بررسی کنند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

download

 

 

 

 

 

 

 

شرق پرس : رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در پی گزارش دفاتر امور مشترکین مبنی بر کلاهبرداری با شگرد جدید مشخص شد افراد کلاهبردار با ترفند برنده شدن خط رند با سیم‌کارت ثابت با طعمه خود ارتباط برقرار می‌کنند.

 

 

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: در این شگرد، کلاهبردار با بیان اینکه شما در طرح**برنده شده‌‌اید به کاربر وعده می‌دهد شما سیم‌کارت ثابت نزدیک به شماره خود را برده‌اید و برنده خوش شانس ما هستید.  فرد کلاهبردار در ادامه با بیان اینکه سیم‌کارت متعلق به شما دارای حجم نامحدود اینترنت یا ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری است از وی می‌خواهد تا مبلغ ۷۰۰هزار ریال را به پست تحویل داده و سیم‌کارت را از وی تحویل بگیرد.

 

 

 

فرد فریب خورده با مراجعه به دفاتر امور مشترکین  متوجه می‌شود که باید مبلغ یک میلیون و ۴۰۰هزار ریال دیگر  بابت هزینه فعال‌سازی بپردازد  درصورتی که هزینه یک عدد سیم‌کارت ثابت یک میلیون و ۶۰۰هزار ریال است. از طرفی برابر اعلام اپراتور دفتر خدمات امور مشترکین این سیم‌کارت‌ها هیچگونه خدمات مازاد و ویژه ندارد و فرد فریب خورده در اینجا حدود ۵۰۰هزار ریال از وی کلاهبرداری شده است.

 

 

سرهنگ عرفانی با اشاره به تحقیقات پلیسی کارشناسان پلیس فتا برای دستگیری افراد کلاهبردار ادامه داد: هرگونه تماس تحت عنوان برنده شدن جایزه، استخدام و غیره که در متن آن به نحوی هزینه‌هایی را درخواست کرده‌اند حتماً هویت فرستنده را از طریق نمایندگی‌های معتبر خارجی بررسی کنند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

 

 

 

ایران