اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اعلام کرد : عملیات اطفای حریق آتش سوزی جنگل های مناطق شرق مازندران همچنان ادامه دارد.

 

 عملیات اطفای حریق در جنگل های شرق مازندران ادامه دارد

 مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: عملیات اطفای حریق آتش سوزی جنگل های مناطق محمدآباد و مهدی رجه بهشهر و کرداب  ، قرمرض و خیرآباد نکا و بخشی از جنگل های ساری همچنان ادامه دارد.

 

 

به گزارش شرق پرس, محمد حسن دادخواه  در گفت و گو با ایرنا افزود: البته با همکاری نیروهای آتش نشان و گروه های مردمی بخشی از آتش سوزی ها مهار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه احتمال خطر آتش سوزی جنگل در اثر گرمای بیش از حد هوا همچنان وجود دارد، اظهار داشت: اطلاع رسانی از طریق رادیو و رسانه های مختلف در این خصوص انجام شده است.

 

دادخواه با بیان اینکه با توجه به وزش بادگرم آتش سوزی در جنگل ها رخ می دهد ،تصریح کرد : وسعت آتش سوزی و خسارت وارده به جنگل های این مناطق با حضور میدانی کارشناسان منابع طبیعی در دست بررسی است.

 

وی از همکاری روستاییان، دهیاران و دستگاه های اجرایی استان در اطفای حریق در عرصه های طبیعی قدردانی کرد.

 

به اعتقاد کارشناسان، سهل انگاری شکارچیان، بهره برداران، جنگل نشینان، دامداران و گردشگران در روشن کردن آتش برای طبخ غذا یا هر نوع بهره برداری دیگر و خاموش نکردن کامل آن هنگام ترک منطقه، تهدیداتی جدی برای جنگل های شمال به شمار می رود.

 

دمای هوای استان مازندران در سه روز اخیر به صورت غیر طبیعی در فصل زمستان ۱۰ درجه بالاتر رفته است.

 

یک میلیون و ۶۹۱ هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.

 

از مجموع مساحت عرصه های طبیعی استان یک میلیون ۱۸۷ هزار هکتار زیر پوشش منطقه ساری است که ۷۹۴ هزار هکتار آن جنگل، ۳۸۷هزار هکتار مرتع و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار هم پارک های جنگلی است.