وی با اشاره به اینکه سارقان سیم برق با استفاده از ابزارهای نوین در سطح استان اقدام به سرقت می‌کردند، اظهار داشت: پس از دستگیری سارقان حدود سه تن سیم برق کشف شد.

دستگیری سارقان سیم برق

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه سارقان سیم برق با استفاده از ابزارهای نوین در سطح استان اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: پس از دستگیری سارقان حدود سه تن سیم برق از آنها کشف شد.

به گزارش شرق پرس, یارعلی نیازی در گفت‌وگو با فارس از دستگیری چند مورد باند سرقت در شهرستان ساری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سارقان سیم برق با استفاده از ابزارهای نوین در سطح استان اقدام به سرقت می‌کردند، اظهار داشت: پس از دستگیری سارقان حدود سه تن سیم برق کشف شد.

نیازی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده در مرکز مازندران سابقه‌دار بودند، تصریح کرد: شاکیان می‌توانند با مراجعه به نیروی انتظامی روند شکایت خود را با دستگیری سارقان پیگیری کنند.

این مسئول با اعلام اینکه وضعیت مرکز مازندران درباره جرایم کنترل شده است، افزود: هدف ما کاهش سرقت در مرکز مازندران است.

وی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را دو لبه قیچی دانست و گفت: با همکاری این دو ارگان امنیتی جرایم در مازندران کاهش می‌یابد.

نیازی راه‌اندازی گشت‌های هدفمند نیروی انتظامی را در دستگیری سارقان موثر دانست و ادامه داد: یکی از سارقان سیم برق از طریق گشت ناجا شناسایی و دستگیر شد.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های پیمانکاری برق در جذب نیروی کارگر به سابقه و هویت فرد حساس شوند، خاطرنشان کرد: سارق دستگیر شده سیم برق در مرکز مازندران از کارگران گذشته یکی از شرکت‌های پیمانکاری برق بود که با لباس مبدل کارگری خود اقدام به سرقت کرد.

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه یکی از سارقان دستگیر شده لوازم خودرو با لباس مبدل زنانه اقدام به سرقت می‌کرد، یادآور شد: ماموران نیروی انتظامی با تیزبینی این سارق را دستگیر و چندین فقره سرقت را اعتراف کرد.

وی از تشکیل ستاد پیشگیری از سرقت‌های خرد در نیروی انتظامی شهرستان ساری خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد در قرارگاه به صورت تخصصی جلسات مستمری گذاشته می‌شود.

نیازی از سرقت دام بزرگ همچون گاو در جنگل‌های بالا دست مرکز مازندران خبر داد و گفت: سارقان به بهانه شکار خوک وارد عرصه‌های جنگلی بالا دست می‌شوند و با کشتن گاوها رها شده در جنگل گوشت آن‌را با قیمت بسیار پایین در شهر به فروش می‌رسانند.

این مسئول با اعلام اینکه تعدادی پلیس افتخاری با نیروی انتظامی در جهت ایجاد امنیت بیشتر همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ نفر با اعلام آمادگی و با تایید افراد معتمد به صورت پلیس افتخاری قصد همکاری با ناجا را دارند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان ساری ظرفیت پذیرش یک‌هزار پلیس افتخاری را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری متذکر شد: برای کاهش سرقت از روستاها تمامی ورودی خروجی روستاها باید مجهز به دوربین مدار بسته شود.

وی ایجاد قرارگاه فرماندهی انتظامی در سواحل را از رویکردهای فرماندهی انتظامی استان دانست و گفت: برای کاهش غریق و جرایم مختلف تمامی سواحل استان به صورت مستقیم رصد می‌شود.