عباسی ۸۹ درصد علت فوت عابران را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۴ درصد و کمترین سنین ۱۰ سال به پایین با دو درصد قرار دارند. مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه ماه نخست […]

عباسی ۸۹ درصد علت فوت عابران را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۴ درصد و کمترین سنین ۱۰ سال به پایین با دو درصد قرار دارند.

عباسی مدیر کل دامپزشکی

عباسی مدیر کل دامپزشکی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه ماه نخست امسال، ۶۹ عابر پیاده که ۴۷ نفر از آنها مرد و بقیه زن بودند، در حوادث رانندگی مازندران کشته شدند.

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه نخست امسال را ۲۳۴ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۹ درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه نخست امسال عابران پیاده بودند.

وی ۸۹ درصد علت فوت عابران را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۴ درصد و کمترین سنین ۱۰ سال به پایین با دو درصد قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به متاهل بودن ۸۶ درصد از کشته‌شدگان گفت: میزان فوتی‌ها در اردیبهشت و خرداد ماه هر کدام با ۲۷ مورد فوتی بیشترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

عباسی بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده را مربوط به شهرستان‌های ساری، آمل و نوشهر هر کدام با ۹ مورد دانست.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: ۵۲ درصد از تلفات عابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی هستند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط‌کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.