دادستان نظامی مازندران اضافه کرد: کادر پرواز این بالگرد از بهترین‌ها و باتجربه‌ها و از سرمایه‌های نیروهای مسلح بوده‌اند و اینگونه حوادث و از دست دادن چنین عزیزانی موجبات خسران بزرگی برای کشور است.

 

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی با حضور در محل سقوط بالگرد مدل Mi17 متعلق به نیروی هوا فضای سپاه پاسداران از نزدیک در جریان حادثه و نحوه سقوط و بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده و همچنین اقدامات امدادی در جهت یافتن مفقودین حادثه قرار گرفت.

 

مسئولان محلی از هرگونه مصاحبه درباره سقوط بالگرد در شرق دریای خزر خودداری کنند

وی افزود: با دریافت گزارش اولیه دستور تحقیقات لازم صادر و با مذاکره به‌عمل‌آمده با دادستان عمومی و انقلاب محل وقوع حادثه (بهشهر) مبنی بر اینکه موضوع رسیدگی این پرونده در صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران است، اصل پرونده به این سازمان ارسال و پرونده در شعبه بازپرسی در حال تحقیقات مقدماتی است.

دادستان نظامی مازندران اضافه کرد: کادر پرواز این بالگرد از بهترین‌ها و باتجربه‌ها و از سرمایه‌های نیروهای مسلح بوده‌اند و اینگونه حوادث و از دست دادن چنین عزیزانی موجبات خسران بزرگی برای کشور است.

این مسؤول ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معظم و بزرگوار این شهیدان، یادآور شد: باید با رعایت تمام جوانب فنی و ایمنی از بروز چنین حوادث تلخی پیشگیری به‌عمل آید.

زارعی با اعلام اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح با دقت و سرعت علت سقوط بالگرد را بررسی می‌کند، گفت: با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه بالگرد به‌زودی علت سقوط اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: اقدامات برای جست‌وجوی پیکر دیگر جان‌باختگان این حادثه همچنان ادامه دارد.

این مسؤول بیان کرد: مسؤولان استانی و محلی از هرگونه مصاحبه و اظهار نظر و اطلاع‌رسانی در این‌باره خودداری کنند.

به گزارش فارس, زارعی یادآور شد: با توجه به اطلاعاتی که از شرکت نفت خزر جمع‌آوری کردیم، این بالگرد mi17 متعلق به نیروی هوا و فضا سپاه پاسداران بود که در روز یکشنبه مورخه هفتم آذر سال ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد با اطلاع سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در ۲۰ کیلومتری بندر امیرآباد برای کمک به یکی از کارکنانی که دچار عارضه قلبی شده بود پرواز کرد که در حین انتقال مصدوم دچار سانحه شده و همه پنج سرنشین آن جان باختند.