یک زن که نوزادی را برای بچه دار شدن برادرش از بیمارستانی دزدیده بود پس از 30 ساعت دستگیر شد

ماجرای دزدیده شدن نوزاد از بیمارستان چه بود؟

 

شرق پرس:  محمدرضا ۲۹ سال سن دارد و جوشکار است. او چند سال قبل با دختر یکی از آشنایان ازدواج کرد. این زوج جوان زندگی شیرین خود را آغاز کردند و صاحب یک فرزند شدند. آنها تصمیم گرفتند فرزند دیگری به دنیابیاورند. انتظار محمد رضا و سمانه روز دوشنبه نوزدهم بهمن ماه به سر آمد. ساعت ۱۴:۳۰ این روز سمانه با انجام عمل جراحی سزارین دختر کوچولوی خود را به دنیا آورد و نوزاد به اتاق مخصوص نگهداری نوزادان انتقال یافت.

 

ربودن یک نوزاد

مسئولان اتاق نگهداری نوزادان هنگامی که همراهان بیماران برای ملاقات به بیمارستان آمده بودند و راهروهای این مرکز درمانی مملو از جمعیت بود و پرستار نوزادان تازه متولد شده را به والدین شان نشان می‌داد متوجه شدند فردی با سوء‌استفاده از این موقعیت وارد اتاق نوزادان شده و نوزاد دختر زوج جوانی ربوده شده است. پس از آنکه جست‌و‌جوهای گسترده برای پیدا کردن نوزاد بی‌نتیجه ماند مراتب به ۱۱۰ پلیس مشهد اعلام و تحقیقات گسترده برای پی‌گیری سریع موضوع آغاز شد. فرمانده پلیس استان خراسان رضوی در این باره گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع بلافاصله تحقیقات ویژه آغاز شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات علمی خود را برای یافتن نوزاد ربوده شده آغاز کردند. سردار سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: در حالی که تحقیقات کارآگاهان آغاز شده بود موضوع ربایش نوزاد از مادرش مخفی نگه داشته شد و خانواده با کنترل نگرانی خود اظهار داشتند نوزاد به مراقبت نیاز دارد. وی افزود: در این رابطه دستورات تخصصی صادر شد وکارآگاهان تحقیقات خود را از خانواده نوزاد ربوده شده و همه کارکنان بیمارستان آغاز کردند. به طور همزمان با این فرضیه که احتمال دارد کسانی در امر قاچاق نوزاد فعالیت داشته باشند دستورات لازم به نیروهای مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهر مشهد صادر شد و پلیس با چشمانی تیزبین در عملیاتی گسترده برای یافتن اثری از نوزاد انجام وظیفه می‌کرد.

نخستین سرنخ

سردار سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم گفت: در تحقیقات پرونده با بررسی تصاویر ضبط شده از طریق دوربین‌های مداربسته مشخص شد ساعت ۱۵: ۱۵ روز دوشنبه و ۴۵ دقیقه پس از تولد نوزاد، زنی جوان نوزاد را ربوده و از بیمارستان خارج کرده است.

دومین سرنخ

با انجام تحقیقات به عمل آمده یکی از کارکنان بیمارستان اظهار داشت زنی جوان حدود یک هفته پیش به او و همکارانش مراجعه کرده و اظهار داشته همسر برادرش بچه دار نمی‌شود و حتی شماره تلفنی را نیز در اختیارشان گذاشته تا اگر شخصی، ناتوان از بزرگ کردن فرزند خود باشد آنها حاضر هستند بچه رادر قبال شرایطی که به توافق برسند به فرزندی قبول کنند. متأسفانه پرستاران این حرف را جدی نگرفته و شماره تلفن را دور انداخته‌اند.

 

طرح سراسری کنترل مراکز درمانی آغاز شد

فرمانده پلیس خراسان رضوی اظهار داشت: با این فرضیه که امکان دارد زن آدم ربا به دیگر مراکز درمانی نیز مراجعه کرده باشد تحقیقات گسترده با هماهنگی مسئولان مراکز درمانی آغاز شد. تحقیقات گسترده پلیسی با همکاری رئیس یک بیمارستان دیگر در مشهد حاکی از آن بود که یکی از کارشناسان مامایی با دیدن عکس رنگی تهیه شده از عامل آدم ربایی او را شناسایی و اظهار داشته حدود ۱۰ روز پیش این زن به مطب شخصی‌اش مراجعه و با ارائه شماره تلفن خود ادعا کرده قصد خرید یک نوزاد برای همسر برادرش را دارد.

 

دستگیری آدم ربا

سردار سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم گفت: کارآگاهان اطلاعات جنایی و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرنخ‌های دیگری نیز دست یافتند که با چیدمان پازل این ادله و شواهد، عامل ربایش نوزاد شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت. کارآگاهان با هماهنگی قضایی ساعت ۲۴ بیست و یکم بهمن ماه به خانه این مجرم در منطقه سیدی مشهد عزیمت و این زن و برادرش را در حالی که همسر زن جوان بی‌خبر از ماجرای ربایش نوزاد بود دستگیر کردند.

 

نوزاد ربوده شده به آغوش گرم پدر و مادرش بازگشت

فرمانده پلیس خراسان رضوی اظهار داشت: با انجام عملیات گسترده پلیس و دستگیری مجرمان، نوزاد ربوده شده پس از ۳۰ ساعت تلاش بی‌وقفه مأموران پلیس آگاهی خراسان رضوی که با هدایت سرهنگ حسین بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان و سرهنگ غلامی ثانی، رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی به نتیجه رسید سالم و صحیح به آغوش گرم خانواده بازگشت.

 

 

 

 

 

خبرانلاین