برادر این مقنی که در کنار چاه فضولات حیوانی با این صحنه مواجه شد برای نجات جان برادر خود به درون چاه رفت که وی نیز بر اثر گازگرفتگی دیگر موفق به خروج از این چاه نشد.

 

 

لایروبی یک چاه حاوی فضولات حیوانی و دامی ظهر سه شنبه موجب مرگ دو برادر در روستای «قره جنگل» از توابع شهرستان چناران شد.
 
 
شرق پرس:  دو برادر مقنی که سعی داشتند نسبت به لایروبی یک چاه حاوی فضولات حیوانی در روستای قره جنگل از توابع شهرستان چناران اقدام کنند به دلیل گازگرفتگی ناشی از بخارات فضولات حیوانی جان خود را از دست دادند.
 
 
 
این دو برادر به دلیل ناآگاهی از احتمال متصاعد شدن گاز های سمی شب گذشته برای نرم سازی بستر چاه مقادیری آب را به داخل چاه ریختند که این موضوع به تصاعد گاز های سمی شدت بخشید.
 
 
 
ظهر امروز در حالیکه یکی از این دو برادر مقنی برای لایروبی و گود برداری درون چاه رفت پس از دقایقی دچار گازگرفتگی شد.
 
 
 
برادر این مقنی که در کنار این چاه با این صحنه مواجه شد برای نجات جان برادر خود به درون چاه رفت که وی نیز بر اثر گازگرفتگی دیگر موفق به خروج از این چاه نشد.  
 
 
 
مرگ در عمق ۲۰ متری
 
سرپرست ایستگاه هفتم سازمان آتش نشانی مشهد در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: ظهر سه شنبه  گرفتار شدن دو کارگر مقنی توسط آتش نشانی چناران به ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد اعلام شد  و به منظور کمک به نجاتگران این شهرستان بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره هفت مشهد عازم محل حادثه واقع در  کیلومتر ۳۰ جاده چشمه گیلاس  و در روستای قره جنگل شد.   
 
 
 
آتش پاد دوم علیرضا الهی بیان کرد: در نخستین بررسی ها مشخص شد کارگر مقنی  با حدود سن ۲۵ سال در داخل چاه خشکی به عمق تقریبی ۲۰ متر که در گذشته محل دفن فضولات یک دامداری بوده است مشغول لایه روبی و عمیق تر کردن چاه بوده که دچار گازگرفتگی شد.
 
 
 
وی ادامه داد : برادر وی با مشاهده این حادثه به قصد کمک به داخل چاه می رود که متاسفانه او هم دچار گاز گرفتگی می شود و جان خود را از دست می دهد.
 
 
 
وی در خصوص علت این حادثه توضیح داد: این دو برادر مقنی در روز گذشته به منظور نرم کردن فضولات و خاک داخل چاه اقدام به ریختن آب کرده بودند که در هنگام کار در داخل چاه به دلیل نقص فنی و عمل نکردن لوله دم  گاز های متصاعد شده از فعل و انفعالات شیمیایی فضولات داخل چاه موجب گازگرفتگی و مرگ دو برادر شد.
 
 
 
وی افزود: آتش نشانان با حضور در محل حادثه با استفاده از تجهیزات همراه دو مقنی محبوس شده درون چاه را خارج کردند./مهر