اعضای این باند در تماس تلفنی با افراد با این ادعا که از رادیو معارف و سایر برنامه های تلویزیونی با شما تماس گرفته شده و بزودی برنده جایزه 4 یا 5 میلیون تومانی می شوید، قربانی را به طمع می انداختند

کلاهبرداری از داخل زندان با 5200 شاکی!

 

 

شرق پرس: شاکرمی از دستگیری هشت نفراز اعضای باند کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان خبرداد و گفت: این پرونده با ۵۲۰۰ شاکی که پزشک، وکیل دادگستری و اقشار فرهیخته جامعه هستند، در دادسرا در دست بررسی است.

 
حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، از دستگیری هشت نفر از اعضای باند کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان خبرداد و گفت: این پرونده با ۵۲۰۰ شاکی که پزشک ، وکیل دادگستری و اقشار فرهیخته جامعه هستند،دردادسرا در دست بررسی است.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اعضای این باند در تماس تلفنی با افراد با این ادعا که از رادیو معارف و سایر برنامه های تلویزیونی با شما تماس گرفته شده و بزودی برنده جایزه ۴ یا ۵ میلیون تومانی می شوید، قربانی را به طمع انداخته و از وی می خواستند که مقابل دستگاه عابربانک رفته و با وارد کردن کارت بانکی گزینه *یا# را انتخاب کند.

این مقام قضایی در کرج افزود: قربانیان غافل از اینکه دستگاه خودپرداز گزینه # یا* را قبول نمی کند، مبلغ مورد نظر کلاهبردار را طبق گفته کلاهبردار در پشت تلفن وارد کرده و سپس مبلغ به حساب فرد مورد نظر آماده واریز می شود که به این طریق قربانی اغفال شده و رقم مورد نظر را در حساب مورد نظر واریز می کند.

دادستان کرج در ادامه بیان کرد: با شکایت ۵۲۰۰ نفر از شاکیان وجوه ناشی از کلاهبرداری خطوط تلفنی مورد تعقیب قرار گرفت و با تعقیب وجوه و دستگیری افرادی که به طریقی از وجوه استفاده کرده اند مشخص شد که تعداد از زندانیان زندان رجایی شهر که اکثر آنان دارای مجازات های سنگین و حبس های طویل المدت هستند اقدام به کلاهبرداری می کنند.

شاکرمی اضافه کرد: اکثر این افراد به فعل مجرمانه اقرار کردند و گفتند افرادی که با قربانیان تماس می گرفتند به کلاه زن معروف شده و افرادی که در خارج از زندان اقدام به دریافت وجود ناشی از کلاهبرداری و اصطلاحا نقد می کند «پول شو» معروف بودند.

وی همچنین گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد، تعدادی از افراد زندانی با به دست آوردن گوشی تلفن و خط مورد نظر اقدام به تماس با قربانی می کردند و بعد از کلاه زدن و واریز وجه به حساب مورد نظر به یک نفر از همبندی های خود اعلام می کنند که پول به حساب مورد نظر واریز شده است و در واقع یک نفر با فردی بیرونی در تماس است تا سایر کلاه زنها در زندانیان شناسایی نشود، سپس فرد زندانی دارای رابط با فرد بیرونی تماس گرفته و اعلام می کند پول به سرعت از حساب خارج و بین پولشوها تقسیم شود.

دادستان کرج افزود: دراین رابطه پرونده ای با پنج هزار و دویست شاکی تشکیل شده است ، همچنین در یک تماس تلفنی مبلغ یکصد میلیون تومان که از حساب شاکی خارج شده بود کشف شد و کلیه افراد یک بند که قریب به سی تا چهل نفر هستند و  به نوعی در کارکلاه زنی فعال بوده و گروهی هم اقدام به وارد کردن گوشی تلفن همراه و خط تلفن به زندان رجایی شهر کرده اند شناسایی شدند ،افرادی که مستقیم با جرم در ارتباط بوده اند تفهم اتهام شده اند.

دادستان کرج درادامه گفت: با مسئولان بانکهای کرج مذاکره و تقریبا هیچ حساب کاذبی که وجوه ناشی از کلاهبرداری به آن واریز شده باشد در کرج موجود نیست و بانکها نیز با سامانه ثبت احوال ارتباط داشته و کشف حساب بنام افراد معروف به کلاه زن دیگر  دشوار نیست.

وی تصریح کرد: اگر امضاء الکترونیکی را گسترش دهیم  راه برای افراد با قصد مجرمانه چه در مورد بزه فوق الذکر و سایر بزه های مرتبط با حساب بانکی با خط تلفن به حداقل می رسد، به عنوان مثال دربین تمامی بانکها بویژه بانک صادرات در صفحه تصویر خود پرداز هشدار لازم در خصوص موضوع کلاهبرداری از طریق خود پردازان داده شده است .

دادستان کرج در پایان به شهروندان هشدار داد که نباید با اعتماد به افراد رمز عابربانک خود را در اختیار آنان قرار دهید و مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار بگیرید./میزان