این فرد کلاهبردار با شگردی خاص و با چرب زبانی مبلغ بسیار قابل توجهی پول از آنها جمع آوری می کند و کارمندان نیز با فرض اینکه تبلت ها و گوشی های موبایل و همچنین کیف آن فرد روی میز قرار دارد مشغول بررسی سلامت موبایل و تبلت ها می شوند

kolahbardari15

 

به گزارش شرق پرس  همواره مسئولین نیروی انتظامی و مقامات قضائی نسبت به دادوستد با افراد مجهول الهویه و دست فروش هشدار می دهند.

 

 

چراکه این افراد اکثر اقلامی که برای فروش عرضه می کنند کالاهایی بی ارزش و فاقد کیفیت هستند و معمولاً دارای قیمتی بسیار نازل, ولی با رندی و بکارگیری ترفندهای روانشناسی خریدار را وادار به پرداخت مبالغ هنگفت می کنند و در یک لحظه ناپدید می شوند.

 

 

در یکی از ادارات ساری فردی مشکوک با ظاهری موجه و لهجه ای خاص به کارمندان مراجعه می کند و ادعا می کند که چند دستگاه تبلت و گوشی موبایل با مارک معروف دارد که می خواهد همه را بصورت یکجا بفروشد.

 

 

این فرد با شگردی خاص و با چرب زبانی مبلغ بسیار قابل توجهی پول از آنها جمع آوری می کند و کارمندان نیز با فرض اینکه تبلت ها و گوشی های موبایل و همچنین کیف آن فرد روی میز قرار دارد مشغول بررسی سلامت موبایل و تبلت ها می شوند که در همین لحظه فرد مورد اشاره در یک چشم برهم زدنی ناپدید می شود.

 

 

کارمندان بسرعت در پی این فرد به نگهبانی و سایر قسمتهای اداره مراجعه می کنند اما موفق نمی شوند فرد مشکوک را پیدا کنند این در صورتی است که وسایل برجای مانده از این کلاهبردار شاید تنها ۱۰درصد پولی بود که وی با خود برده بود.

 

 

لازم به ذکر است که کارشناسان حوزه آی تی نیز دائماً هشدار می دهند که وسایل الکترونیکی مانند موبایل, تبلت و لپ تاپ باید از فروشگاههای مورد اعتماد خریداری شوند زیرا معمولاً اکثر افراد جامعه اطلاعات کمی در مورد مسائل فنی این دستگاهها دارند و همیشه ممکن است افرادی سودجو و فرصت طلب با استفاده از این خلاء نیت های شوم خود را عملی سازند.