شگرد او به این شکل بود که بعد از فروش هر واحد و ثبت کد رهگیری همان واحد را در بنگاهی دیگر معامله می‌کرد اما این‌بار برای اینکه دستش رو نشود مشخصات ملک را تغییر می‌داد و همان واحد را با متراژ و کد پستی متفاوت معرفی می‌کرد به این ترتیب همه مالباختگان کد رهگیری […]

شگرد او به این شکل بود که بعد از فروش هر واحد و ثبت کد رهگیری همان واحد را در بنگاهی دیگر معامله می‌کرد اما این‌بار برای اینکه دستش رو نشود مشخصات ملک را تغییر می‌داد و همان واحد را با متراژ و کد پستی متفاوت معرفی می‌کرد به این ترتیب همه مالباختگان کد رهگیری می‌گرفتند و خیالشان از این بابت آسوده بود که واحدی که خریده‌اند دیگر فروخته نخواهد شد.

شرق پرس: مردی که به بهانه پیش‌فروش آپارتمان از ۹۷نفر مبلغ ۱۴میلیاردتومان کلاهبرداری کرده بود قبل از فرار از کشور دستگیر شد.

 چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس آگاهی کرج از فردی به نام «حسن» به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: «مدتی قبل تصمیم گرفتم یک واحد آپارتمانی پیش‌خرید کنم و برای این کار با حسن وارد مذاکره شدم. او در حال ساختمان‌سازی در قطعه زمینی بزرگ بود و شرایطی را که برای پیش‌فروش تعیین کرده بود بسیار مناسب به‌نظر می‌رسید به همین دلیل مبلغ ۷۰میلیون‌تومان به وی دادم و ما معامله را به صورت رسمی در بنگاه ثبت کردیم حتی کد رهگیری نیز گرفتم و خیالم راحت بود اما بعد از مدتی متوجه شدم فریب خورده‌ام و حسن همان واحد را به چند نفر دیگر نیز فروخته است.»

وقتی کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند پی بردند این پرونده شاکیان زیادی دارد. پس از گذشت مدتی ۹۷نفر از افرادی که به این طریق فریب خورده و به مرد کلاهبردار مبالغ کلانی پرداخت کرده بودند، برای طرح شکایت به پلیس آگاهی رفتند. کارآگاهان به دنبال افزایش تعداد مالباختگان دامنه تحقیقات خود را گسترش دادند و متوجه شدند مرد شیاد مدتی قبل چهار قطعه زمین را در کرج خریده و چنین وانمود کرده که قصد ساختمان‌سازی دارد و آپارتمان‌ها را با شرایط مناسب پیش‌فروش می‌کند. ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند متهم برای اغفال مالباختگان از ترفندی پیچیده استفاده کرده و باوجود ثبت معاملات کدهای رهگیری نادرست در اختیار خریداران قرار داده است.

شگرد او به این شکل بود که بعد از فروش هر واحد و ثبت کد رهگیری همان واحد را در بنگاهی دیگر معامله می‌کرد اما این‌بار برای اینکه دستش رو نشود مشخصات ملک را تغییر می‌داد و همان واحد را با متراژ و کد پستی متفاوت معرفی می‌کرد به این ترتیب همه مالباختگان کد رهگیری می‌گرفتند و خیالشان از این بابت آسوده بود که واحدی که خریده‌اند دیگر فروخته نخواهد شد. کارآگاهان در جریان تحقیقات خود به چهار بنگاه‌دار مشکوک شدند و به این نتیجه رسیدند که آنها با متهم همکاری داشتند به همین دلیل این افراد را بازداشت کردند اما حسن بعد از گرفتن مبالغ کلان ناپدید شده بود. به این ترتیب جست‌وجوها برای یافتن ردی از وی ادامه یافت و در نهایت متهم در حالی‌که قصد داشت همراه خانواده‌اش از کشور خارج شود شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش شرق, حسن بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جرم خود گفت: «نقشه من طوری بود که همه کارها کاملا قانونی به‌نظر می‌رسید. من از هر یک از مشتریان مبالغ متفاوتی از ۷۰ تا ۵۰۰میلیون‌تومان دریافت کردم و در مجموع ۱۴میلیاردتومان به دست آوردم.» بنا به این گزارش تحقیقات از این متهم همچنان ادامه دارد.