در اثر غرق شدن یک فروند لنج باری در آبهای جنوب دو نفر نجات یافته و متأسفانه تاکنون از سرنوشت هشت نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.   شرق پرس:  احمد گمتیلی، دبیر ستاد بحران فرمانداری جاسک از غرق شدن یک فروند لنج باری با ۱۰سرنشین در ۳۰ مایلی آبهای جاسک خبر داد. وی […]

 

در اثر غرق شدن یک فروند لنج باری در آبهای جنوب دو نفر نجات یافته و متأسفانه تاکنون از سرنوشت هشت نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

 

شرق پرس:  احمد گمتیلی، دبیر ستاد بحران فرمانداری جاسک از غرق شدن یک فروند لنج باری با ۱۰سرنشین در ۳۰ مایلی آبهای جاسک خبر داد.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: بار این لنج موزائیک و سنگ بود و شب گذشته بندر جاسک را به مقصد کشور عمان ترک کرده بود.

این شناور به علت بار اضافی، دچار آب گرفتگی در موتور شد و دو تن از ملوانان آن توسط یک کشتی یونانی نجات یافتند؛ اما تاکنون خبری از هشت سرنشین دیگر در دست نیست.

تکمیلی: لنج پریروز غرق شده نه دیروز اما …

فرهمند پسران، جانشین معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص جزئیات این سانحه دریایی به ایسنا گفت: یک فروند لنج باری حامل پالت سنگ با ۱۰ سرنشین حوالی ساعت ۱۷ روز یکشنبه هشتم تیرماه جاری از بندر جاسک عازم بندر مسقط کشور عمان شد؛ هر چند شرایط جوی دریای عمان مساعد بوده اما به دلیل عدم بارگیری صحیح در خن لنج و چیدمان غیراصولی محموله، شناور مذکور حوالی ساعت ۲۰ همان روز، واژگون و غرق شد.
 
وی با اعلام اینکه متأسفانه اطلاعات اولیه مربوط به این موضوع از سوی سرنشینان لنج حدود ۲۰ ساعت پس از سانحه به برج کنترل بندر جاسک ارسال شده است، در خصوص نحوه اطلاع یافتن مرکز جست‌وجو و نجات از این سانحه دریایی، خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۱۶ روز دوشنبه، نهم تیرماه جاری یک کشتی یونانی به نام SYMI که از کشور هند به سمت بندر فجیره امارات در حرکت بوده، دو نفر را روی آب را در فاصله ۱۷ مایلی بندر جاسک مشاهده می‌کند.
 
وی ادامه داد: این دو نفر سانحه دیده پس از نجات یافتن در محل پل فرماندهی کشتی مذکور حضور یافته و طی برقرار کردن تماس با برج کنترل بندر جاسک حدود ۲۰ ساعت بعد از سانحه غرق شدن لنج، پیام اضطرار خود را مخابره می‌کنند.
 
پسران با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مرکز هماهنگی و نجات دریایی بندرعباس از عصر روز گذشته تاکنون، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دو نفر نجات یافته از کشتی یونانی تحویل گرفته می‌شوند. از سوی دیگر با نیروی دریایی سپاه، دریابانی و همچنین شناورهای عبوری که در حوالی موقعیت سانحه در تردد هستند، هماهنگی‌های لازم برای همکاری در انجام عملیات تجسس و نجات صورت گرفته است.
 
وی ضمن اعلام این مطلب که با گارد ساحلی کشور عمان نیز هماهنگی صورت گرفته و آنان برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند، اضافه کرد: از عصر روز گذشته تاکنون، هر چهار ساعت یکبار روی سیستم ناوتکس پیام‌های لازم مخابره می‌شود.
 
یک سرنشین دیگر یافت شد

جانشین معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بسیج شدن تمامی امکانات تجسس و نجات دریایی برای یافتن هفت سرنشین مفقود شده لنج باری خاطرنشان کرد: یک فروند بالگرد نیز برای انجام گشت هوایی دقایقی پیش (صبح امروز) به موقعیت سانحه اعزام شده است.
 
پسران همچنین از پیدا شدن یک سرنشین دیگر این لنج حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز(سه شنبه، دهم تیرماه) خبر داد و گفت: عملیات جست‌وجو و نجات همچنان ادامه دارد.
 
به گزارش تابناک, وی از تمامی ناخدایان و فرماندهان شناورهای متردد در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان خواست تا به محض احتمال وقوع یک مشکل فنی در شناور خود، یا بروز سانحه پیام اضطرار و اطلاعات لازم را در اسرع وقت به مراکز جستجو و نجات دریایی ارسال کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

/انتهای خبر