حسین نوش آبادی با ابراز تاسف از اینکه پارسال چندین برنامه موسیقی به خاطر مخالفت برخی از افراد در مناطق مختلف کشور تعطیل شد ، گفت : چنین حرکت ها بازتاب منفی داشته است و مخالفان باید واقع بینانه حرکت کنند و با سلیقه های خودشان سیاست های دولت را زیر سووال نبرند.

noshabadi54

به گزارش شرق پرس, سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر موسیقی ابزاری کارآمد است ، گفت : عده ای در قبال برنامه های موسیقی کاسه داغ تر از آش نباشند و در مقابل شادی مردم موضع گیری نکنند.

 

 

 

حسین نوش آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : موسیقی از هنرهای زود بازده ای است که چرخه اقتصادی آن خوب می چرخد و رو به رشد است و با کسانی که برخورد های سلیقه ای و شخصی می کنند مخالف هستیم.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه پارسال چندین برنامه موسیقی به خاطر مخالفت برخی از افراد در مناطق مختلف کشور تعطیل شد ، گفت : چنین حرکت ها بازتاب منفی داشته است و مخالفان باید واقع بینانه حرکت کنند و با سلیقه های خودشان سیاست های دولت را زیر سووال نبرند.

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : افراد نباید به خاطر نوع نگاه شخصیشان مانع اجرای برنامه موسیقی ای شوند که دارای مجوز است.

 

وی با تاکید بر این نکته که ارائه مجوز برای اجرای موسیقی در قالب برنامه های مصوب و در چارچوب موازین شرعی و با در نظر گرفتن حساسیت های دینی صورت می گیرد ، گفت : سیاست های فرهنگی دولت تابع مقررات ، قوانین و اسناد بالا دستی است.

 

او افزود : ما به عنوان مجری برنامه های فرهنگی نظام کار می کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم متولی حوزه فرهنگی و هنری است.

 

نوش آبادی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم از ظرفیت بخش غیر دولتی برای گسترش موسیقی بیشتر استفاده می شود، افزود: مشارکت مردمی در حوزه موسیقی درکشور بیشتر شده است و امروز از امکانات دولتی در حوزه موسیقی کمتر هزینه می شود.

 

وی گفت : نباید بی جهت در مقابل موسیقی سالم پیام دار که منطبق با فرهنگ اسلامی است و با روش های روز عرضه می شود مخالفت کرد.

 

او افزود : از طریق اجرای موسیقی شادی و نشاط به جامعه تزریق می شود و ما نباید مقابل شادی و نشاط مردم موضع گیری کنیم.

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به امضای موافقت نامه میان این وزارتخانه با سازمان امور مالیاتی به منظور معافیت پرداخت مالیات تمامی ناشرین و کتابخانه داران اشاره کرد و گفت : این موافقتنامه از ابتدای سال قبل قابلیت اجرایی پیدا کرد و کسانی که مالیات پرداخت کردند می توانند با ارائه درخواست ، مبلغ مالیاتی را پس بگیرند.

 

وی سال ۹۴ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سال تئاتر نامید و افزود : با این هدف باید از ظرفیت ها کمی و کیفی تئاتر استفاده شود.

 

نوش آبادی با اشاره به اینکه تئاتر باید از مظلومیت بیرون بیاید ، ادامه داد : تئاتر مادر هنر ها است و تلاش می کنیم فضا ، اماکن و امکانات این هنر را توسعه بدهیم.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات هنر در سال جاری به سمت استان ها سوق داده می شود ، بیان داشت : لازمه عدالت فرهنگی گسترش امکانات و توزیع عادلانه آن است و در دولت یازدهم تحقق این هدف شروع شده و با جدیت دنبال می شود.

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : سیمای فرهنگی استان ها درخشان تر شده است و حرکت تمرکز زدایی در وزارت ارشاد آغاز شده است.

 

نوش آبادی برای شرکت در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ساری سفر کرده است.

 

به گزارش ایرنا احد جاودانی امروز با حضور سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی شد.