با هدف حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و با موضوع اجرای امینانه نیات واقفین, همایش طرح ملی مهر تحصیلی در بهشهر برگزار شد.

madrese-mehr54

 

 

به گزارش شرق پرس امام‌جمعه بهشهر بعداز ظهر یکشنبه در این مراسم با تأکید برافزایش فرهنگ وقف در جامعه گفت: نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه از وظایف مهمی است که بر عهده تک‌تک ما نهاده شده است.

 

 

حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری اظهار داشت: باید نسبت به مسئله وقف در کنار حجاب و عفاف، امربه‌معروف و نهی از منکر، دشمن‌شناسی و… حساس باشیم و برای نهادینه کردن این مهم در جامعه با برنامه‌ریزی درست وارد شویم و باایمان، توجه به ارزش‌های اخلاقی، انتخاب الگو و تلاش، برای رستگاری تلاش کنیم.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر نیز ادامه داد: وقف میرزا مهدی یخان اشرفی در بهشهر نیز که ۸۰ سال پیش انجام‌شده وقفی با نیت کمک‌تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت بوده که بر اساس اجرای امینانه نیات واقفین انجام می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام محمدهادی حیدری گفت: این همایش نیز با عنوان مهر تحصیلی و با دعوت از مسئولان محلی، خیرین و واقفین برگزار شد تا ضمن تبیین زوایای مختلف اجرای طرح به ترویج فرهنگ وقف جهت نشر علم و دانش‌آموزی و کمک به تحصیل دانش‌آموزان مستعد، اقدام شود.

 

 

نورالدین علاءالدینی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی مازندران هم در پایان گفت: دانش‌آموزان و جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی، باغیرت و  همت خود رشد می‌کنند و امروز با همین تلاشی که در این نهادها انجام می‌شود، شاهد پیشرفت‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، ورزشی و… در بین جامعه هدف هستیم.

 

 

به گزارش مهر, در این مراسم از ۲۰ دانش‌آموز موفق و نخبه تحت پوشش امداد و بهزیستی بهشهر و همچنین ۱۰ خیر شهرستان تجلیل شد.