مراسم 10 هزار نفری پخت حلیم که امسال چهارمین سال متوالی از طرف هیئت فرهنگی مذهبی اسلام‌آباد برگزار می‎شود، مردم میاندورود با شور خاصی به این مراسم معنوی می‎روند و با خواندن زیارت عاشورا و برپایی عزاداری این روز را به سوگ می‎نشینند.

مراسم بزرگ حلیم پزان در اسلام آباد میاندورود برگزار می شود

 

 

 

به گزارش شرق پرس هم‎زمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، مراسم بزرگ حلیم‎پزان در روستای اسلام‌آباد میاندورود برگزار می‎شود.

 

 

این مراسم همراه با برپایی عزاداری و سینه‎زنی، یکی از رسوم مردم این منطقه است تا ارادت و علاقه خود را به‎عنوان شیعیان و محبان اهل بیت (ع) ابراز کنند.

 

 

از مهم‎ترین ویژگی‎های این مراسم ۱۰ هزار نفری این است که مردم از تمام اقشار چه غنی و ثروتمند، از یک نوع غذا استفاده می‎کنند و در کنار هم برای خاندان اهل بیت (ع) عزاداری می‎پردازند.

 

 

مراسم ۱۰ هزار نفری پخت حلیم که امسال چهارمین سال متوالی از طرف هیئت فرهنگی مذهبی اسلام‌آباد برگزار می‎شود، مردم میاندورود با شور خاصی به این مراسم معنوی می‎روند و با خواندن زیارت عاشورا و برپایی عزاداری این روز را به سوگ می‎نشینند.

 

 

برپایی مراسم حلیم‎پزی از سوی ستاد مردمی برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی اسلام آباد،  فردا چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در مسجد باب‌الحوائج این روستا برگزار می‎شود.

 

 

برای پخت این حلیم نذری ۵۰۰ کیلوگرم گوشت بدون استخوان، ۵۰۰ کیلوگرم گندم پرک‌شده، چندین کارتن روغن و ده‎ها کیلوگرم شکر استفاده می‎شود که برای پخت آن  ۴۰ دیگ حلیم درنظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

 

فارس