دبیر اولین همایش هنر های تجسمی شرق مازندران گفت : در کنار این همایش نمایشگاهی از آثار 10 استاد بهشهری برگزار کردیم که بینندگان از 80 اثر زیبای این عزیزان دیدن کردند.

 

 

به گزارش شرق پرس علیرضا صداقتی ، دبیر اولین همایش هنر های تجسمی شرق مازندران در حاشیه این همایش گفت : بمناسبت میلاد رسول اکرم (ص) اولین همایش هنر های تجسمی شرق مازندران در سالن بصیرت شهرستان بهشهر برگزار شد.

 
 
وی گفت : هدف اصلی از برگزاری این همایش آشنایی و شناخت بیشتر هنرمندان سه شهرستان بهشهر ، گلوگاه و نکا بود که با حضور هنرمندان و اساتید شرق مازندران این نیز محقق شد.

 

صداقتی عنوان داشت؛ این همایش با سخنرانی دکتر محمد اعظم زاده از اساتید برجسته و بنام مازندران با محوریت سواد بصری و موانع بصری به روند خود ادامه داد که در پایان از سه هنرمند پیشکسوت بهشهری بنامهای استاد مهدی هاتفی ، استاد سعیده محمدی و دکتر محمد اعظم زاده تقدیر و تجلیل شد.

 

استاد صداقتی افزود: شهرستان بهشهر چیزی بالغ بر ۵۰۰ هنرمند را در خود جای داده است که در رده های هنرجویی ،هنرآموزی و اساتید و پیشکسوت می باشند از این میان عده ای از تحصیلات عالیه و بعضی ها باتجربیات عالی برخوردار می باشند.

 

وی تصریح کرد : حرف اول هنر راتجربه می زند تا علم ، تجربه می تواند در خیلی جاها بالاتر از علم واقع شود.

 

دبیر اولین همایش هنر های تجسمی شرق مازندران یادآور شد : در کنار این همایش نمایشگاهی از آثار ۱۰ استاد بهشهری برگزار کردیم که بینندگان از ۸۰ اثر زیبای این عزیزان دیدن کردند.

 

 

وی افزود : انجمن هنر های تجسمی این شهرستان متاسفانه زیاد فعال نیست ، هنرمندان باید به هنروکار خود ایمان داشته باشند و با این باور بتوانند درهنرو کارشان پیشرفت حاصل نمایند.

 

در پایان علیرضا صداقتی از تنها دغدغه هنرمندان گفت : دغدغه یک هنرمند نمایش هنرش و در معرض دید قرارگرفتن هنرش است که بتواند امرار معاش نماید و تنها دغدغه هنرمندان یک نگارخانه می باشد، چندی است که هنرمندان نیاز دارند تا آثار و محصولات هنری خود را به دید عموم بصورت دائمی قرار دهند تا بتوانند هم هنرشان را نشان دهند و هم از آن امرار معاش نمایند هنر کمی مورد بی توجهی قرار گرفته است و از هنر می توان به عنوان یک ابزار برای بالا بردن معرفت دینی فرزندانمان سود برد.

 

خبرنگار و عکاس : محمد رضا ضابط