رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: در نمایشگاه کتاب ویژه هفته دفاع مقدس بیش از 10 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی، مذهبی، اخلاقی، قرآنی، روانشناسی، خانوادگی، کتب کودکان ، رمان و ... با تخفیف 50درصد عرضه شده است.

نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در بهشهر برگزار شد

 

 

 

به گزارش شرق پرس به مناسبت هفته دفاع مقدس ، نمایشگاه کتاب با ۵۰ درصد تخفیف به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر برپا شد.

 

 

مسعود فلاح رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی قشر جوان این شهر با جدیدترین عناوین کتاب های منتشر شده دانست .

 

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی، مذهبی، اخلاقی، قرآنی، روانشناسی، خانوادگی، کتب کودکان ، رمان و … عرضه شده است.

 

 

وی افزود : در شرایط کنونی و برغم توسعه گسترده و حیرت آور فناوری های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همانند روزنامه و روزنامه خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچکس نمی تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه ی شیوه های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته هرچند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده است و کسی نمی تواند منکر این دگرگونی شود.

 

 

وی تصریح کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح شهر ضمن آشنایی نسل جوان  با جدیدترین کتب، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار موثر است. این یک تصور غلط است که فکر کنیم توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی نیاز کرده است. هر چیز جای خود را دارد و کتاب و انتشار مکتوب و سنتی آن، همچنان بر حضور و ایفای نقش جدی خود تاکید می ورزد. پس دولت ها و سیاست گذاران فرهنگی نباید از این مقوله مهم غافل شوند، بلکه باید به منظور ترویج فرهنگ تالیف و انتشار کتاب و کتاب خوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ جامعه، برای تولید علم بیشتر تلاش وافر نمایند.

 

 

فلاح ادامه داد: کتاب و کتابخوانی، هنوز در میان خانواده ها جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار باید به کتاب اختصاص پیداکند. همانطوریکه روزنامه مکتوب همچنان ویژگی و نفوذ خود را حفظ کرده و نمی توان گفت که به دلیل وجود شبکه ارتباطی مجازی و اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی، از شمار خوانندگان روزنامه کاسته شده است. بلکه باید گفت که فناوری های جدید به صورت جدی به کمک روش های سنتی آمده و البته تاثیرات خود را بر میزان اطلاعات و آگاهی افراد جوامع گذارده است.

 

 

فلاح اظهار داشت: هیچ چیز ماندگاری کتاب راندارد بنابراین هیچ وقت کتابخانه های ما از کتاب خالی نمی شود.

 

 

گفتنی است این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ مهر ماه سالجاری در ساختمان دارالسلام فراشمحله دائر است.

خبرنگار:محمد رضا ضابط