همایش بزرگ "مقاومت اسلامی از سوریه تا نیجریه" با حضور مصطفی احمد سخنران اهل کشور نیجریه در مجتمع فجر اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی گلوگاه برگزار شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس همایش بزرگ مقاومت اسلامی از سوریه تا نیجریه همراه با گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم نیجریه با سخنرانی مصطفی احمد از کشور نیجریه به همت اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی گلوگاه، حوزه مقاومت بسیج تاسوعا، اداره اوقاف گلوگاه و هیئت محبین اهل بیت این شهرستان عصر روز گذشته در مجتمع  فجر اداره فرهنگ‌ وارشاد اسلامی گلوگاه برگزار شد.

 

 

 مصطفی احمد در این همایش گفت: چند روز پس از راهپیمایی بزرگ و بی سابقه اربعین حسینی (ع) در نیجریه خبر رسید که  آل سعود انتقام این عزاداری با شکوه را از شیعیان نیجریه گرفت و ارتش نیجریه به دستور وهابیون سعودی صدها نفر از شیعیان مظلوم این کشور را به خاک خون کشیدند.

 

وی افزود؛ راهپیمایی اربعین حسینی در نیجریه بعداز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلا بزرگترین تجمع و راهپیمایی جهانی است که به طول  ۱۸۰ کیلومتر و با حضور میلیونی شیعیان جهان برگزار شده بود.

 

 

احمد در تشریح واقعه به خاک و خون کشیدن مسلمانان شیعه نیجریه گفت: در بامداد روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه ۹۴ همزمان با شام شهادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) نیروهای ارتش نیجریه در تلاش برای بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به خانه وی در منطقه گیلسو  شهر زادیا  یورش بردند. و حمله به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی از آن روی انجام شده که با گسترش اسلام شیعی گروه های تروریستی وهابی مانند بوکوحرام دیگر قادر به سرباز گیری از مردم نیجریه نبودند.

 

 

وی با اشاره به جمعیت در حال فزونی شیعیان این کشور آفریقایی اظهار داشت؛ نیجریه کشوری است با ۱۷۰ میلیون نفر جمعیت  که بیش از ۶۰درصد آن را مسلمانان و حدود ۱۰ میلیون نفر آن را نیز شیعیان ۱۲ امامی تشکیل می دهند و شیخ ابراهیم زکزاکی از مریدان حضرت امام راحل (ره ) است که خود به عشق امام شیعه شد و به تنهایی میلیونها نفر را شیعه کرد و نکته قابل توجه اینکه در نیجریه خیلی ها فقط با دیدن عکس حضرت امام شیعه شدند.

 

 

علاقه به انقلاب اسلامی ایران و شخص حضرت امام(ره) در بین مردم نیجریه به قدری بالاست که گاهی شیعیان نیجریه نیز خمینی یون نیز خوانده می شوند.

 

پس از سخنرانیمصطفی احمد  مداح اهل بیت جناب آقای قدسی به مداحی پرداختند در خاتمه نیز ازخانواده شهید مدافع حرم ، شهید عبدالرضا فیروز آبادی نیز تجلیل شد.

 

تصاویر این همایش را در ادامه ملاحظه می فرمائید: