بهرامی در جلسه هماهنگی برنامه های محرم گفت: در خصوص علم گردانی های سنتی در بهشهر که مبالغی را هم جمع آوری می کنند مدیریت نمی شود و در بعضی اوقات این هیات ها مورد تایید و امضای اداره اوقاف نیستند.

alam gardanii

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام بهرامی در جلسه برنامه ریزی ایام محرم در فرمانداری بهشهر با بیان اینکه هیچ مجوزی برای علم گردانی صادر نشده است اظهار داشت: اگر گاهی هم هیئات هایی مبادرت به علم گردانی می کنند باید مدیریت و یا ممانعت گردد و اعلام می کنم که هیچگونه مجوزی برای این منظور صادر نشد.

 

 

رئیس ادره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: در خصوص علم گردانی های سنتی در بهشهر که مبالغی را هم جمع آوری می کنند مدیریت نمی شود و در بعضی اوقات این هیات ها مورد تایید و امضای اداره اوقاف نیستند.

وی انجام سوگواری ها را در مساجد امری مهم ارزیابی و عنوان کرد: پایگاه اصلی اسلام مساجد بودند که متاسفانه دارند مهجور واقع می شوند در حالیکه در زمانیکه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی در حال انجام است منابر باید تقویت شود و فرهنگ عاشواریی حفظ وبیان شود. و ی گفت: سینه زنی و عزاداری مفید است و چراغ راه ماست اما منابر ویژگی خاصی دارند که مغز قیام های عاشورایی را بیان می کنند که جوانان و مردم می توانند با آن آشنا شوند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر عنوان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که خیلی از عزاداری ها زمانی برگزار می شود که با برپایی نماز همزمان نشود در حالیکه قیام اما م حسین (ع) برای نماز و بیان حلال و حرام الهی بود.

 

وی تاکید کرد: در سال گذشته از محل موقوفاتی که با نیت عزاداری مطلق برای ابا عبدا.. (ع) با قید زمان و مکان وقف شده بودند مبلغی حدود ۷۰ میلیون تومان کمک شد و در موقوفات بدون قید زمان و مکان حدود ۲۰ میلیون تومان برای مراسم های عاشورا صرف گردید.

 

وی ابراز داشت: مساجد و هیات هایی که از عواید موقوفات بری عزاداری بهره می برند باید از روحانی استفاده کنند.

خبرنگار: سکینه نوری تیرتاشی