معاون شهردار ساری گفت امسال از مسافران نوروزی این شهر با لباس محلی، نوروز بازار و نوروزخوانی به صورت گروهی استقبال می شود.

از نوروز بازار و نوروزخوانی تا استقبال از مسافران با لباس محلی

 

 

به گزارش شرق پرس حسن کلانتری در گفت و گو با ایرنا افزود : نوروز بازار در پارک ملل ساری به صورت بازارهای سنتی از سوم تا دوازدهم فروردین برپا می شود و نوروزخوانی هم در بازار و میدان ساعت اجرا می شود.

 

وی گفت : ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ساری هم با حضور معاونان شهردار ، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان های دهگانه و مدیران برخی واحدها به ریاست شهردار تشکیل شده است.

 

کلانتری با اظهار این که ساری در جمع پنج شهر برتر گردشگری به لحاظ بیتوته شبانه مسافران قرار گرفت ، افزود : برنامه های بسیار ارزنده و قابل توجهی برای ایام نوروز ویژه مسافران و مهمانان تنظیم کردیم تا ساری را به سه شهر برتر ارتقا دهیم و قطعا مسافران نوروزی روزهای بسیار خاطره انگیزی در ساری خواهند داشت.

 

وی از ایجاد شهری عاری از خاک و نخاله ، آذین بندی ، لکه گیری آسفالت معابر ، نورپردازی و ریسه های نوری جدید ، نصب المان های نوری جدید در هسته مرکزی و ورودی و خروجی شهر به عنوان مهم ترین برنامه های شهردرای ساری برای استقبال از مهمانان نوروزی یاد کرد.

 

تشکیل سه کمپ نوروزی

 

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ساری همچنین از دایر شدن سه کمپ نوروزی با شکل و شمایل بومی و محلی در ورودی های شرقی ، غربی و جنوبی خبر داد و گفت : ۲۲ نیروی آموزش دیده با لباس های محلی در آنجا مستقر می شوند تا ضمن خیر مقدم به مسافران ، ۵۰ هزار بسته فرهنگی را بین آنان توزیع کنند.

 

به گفته وی این بسته های فرهنگی شامل کیسه زباله ویژه خودرو ، سی دی های رادیو ساری، پازل کودکان ، نقشه ساری و استان مازندران است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری ساری از تهیه نرم افزار ساری همراه هم خبر داد و گفت که این نرم افزار در گوشی های تلفن همراه راهنماها تعبیه شده و مهمانان نوروزی می توانند از طریق بلوتوث آن را دریافت کنند .

 

وی افزود : آثار دیدنی و گردشگری شهرستان ، نقشه ساری ، تلفن های ضروری و لینک هایی که به مسافر می تواند کمک کند در این نرم افزار تعبیه شده است .

 

اسکان مسافران در محیط شهری ساری ممنوع

 

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ساری، اسکان مسافران در تمامی نقاط شهر در تعطیلات نوروزی را ممنوع دانست و اظهار داشت : به منظور اسکان مسافران بوستان قائم به صورت صد در صد بازپیرایی شده است و از تمامی امکانات حتی فروش اقلام مورد نیاز برخوردار است.

 

وی افزود : حتی برای کودکان و خردسالان نیز شهر بازی جدیدی در آنجا ایجاد شد تا اوقات خوش و خوبی را برای مهمانان نوروزی به ارمغان بیاورد.

 

راه اندازی تور ساری گردی

 

کلانتری از تعریف تور ساری گردی به عنوان یکی دیگر از برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ساری یاد کرد و گفت : تور به صورت نیمروزی و دو روزه برگزار می شود و مسافرانی که مایل به بازدید از همه نقاط شهرستان ساری هستند می توانند در این تورها ثبت نام کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری ساری افزود : در کنار این برنامه ها پاکسازی ساری انجام می شود و دو سمت جاده ساری به کیاسر پاکسازی می شود.

 

او ادامه داد : برای نخستین بار در تمامی نقاط ساری اعم از دوربرگردان ها ، لچکی ها و میادین به صورت چشمگیری گل کاری خواهد شد تا در کنار رنگ آمیزی جدول ها ، سیمای ساری از همیشه با شکوهتر ترسیم شود.

 

کلانتری با تاکید بر فراهم شدن بستر در زیباسازی شهر و جذب مهمانان نوروزی ، گفت : شهرداری به تنهایی نمی تواند قابلیت جذب مسافر را داشته باشد و تمام نهادهای یک شهر باید به هم کمک کنند.

 

وی افزود : اگر شهر و خیابانی زیبا باشد و مسافری قصد عبور از شهر را داشته باشد با مشاهده زیبایی آن خیابان یا میدان توقف می کند و چند عکس یادگاری می گیرد و چه بسا آنجا اتراق کند.

 

شهرستان ساری مرکز استان مازندران و یکی از مهم ترین شهرهای استان است که بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

پناهگاه حیات وحش دشت ناز ، دودانگه و چهار دانگه ، ساحل خزر آباد (فرح آباد)، پناهگاه حیات وحش سمسکنده، سد سلیمان تنگه، برج رسکت، مجموعه تاریخی فرح آباد، مسجد جامع ساری، خانه قدیمی کلبادی، حمام وزیری و برج سلطان زین العابدین چشم اندازهای زیبای ساری محسوب می شوند.