به مناسبت دهه فجر اجرای 2 نمایش عروسکی به نام های مروارید غلتان و شب طولانی در مجتمع فرهنگی فجر شهرستان گلوگاه بروی صحنه رفت.

 

 

به گزارش شرق پرس  به مناسبت دهه فجر انقلاب کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با همکاری اداره ارشاد شهرستان اجرای ۲ نمایش عروسکی به نام های مروارید غلتان و شب طولانی را در مجتمع فجر گلوگاه بروی صحنه برد.

 

بابایی رئیس اداره فرهنگ وارشاد گلوگاه در اینباره اظهار داشت: کودکان به عنوان نسل های فردای جامعه اسلامی هستند که باید پیام امام و خاطرات ایام الله دهه مبارک فجر را دریافت کنند. وی افزود هنر یکی از ابزار انتقال آن است که با شناخت و درک صحیح از آن می توان زمینه رشد و تعالی را در کودکان ایجاد نمود و آنها را به بیداری فرهنگی سوق داد. دراین میان بهره گیری از هنر نمایش به عنوان هنر جامع و جذاب در تعلیم آینده سازان میهن اسلامی نقش مهمی دارد و نمایش عروسکی به عنوان شاخه ای بسیار مهم و در بین هنرهای نمایش می تواند در تربیت و تعلیم کودکان نقش بسزایی داشته باشد.

 

بابایی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه گفت : دشمنان فرهنگی،در قالب برنامه های تفریحی ،کتاب و تصاویر ، فیلم های تلویزیونی سعی در تغییر رویکرد ها و عقاید کودکان و نوجوانان دارند و در مقابله با آن می توان با اجرای برنامه های متنوع و شاد نظیر موسیقی و نمایش برای کودکان جلوی این تهاجم فرهنگی را گرفت و هدف از اجرای این نمایش عروسکی مروارید غلتان و شب طولانی نیز همین است.

 

لازم به ذکر است در سانس اول نمایش با حضور دانش آموزان مدارس ابتدایی شهید الله وردی سینه سپهر و مدرسه هاجر روستای تیرتاش و در سانس دوم برای مدرسه های شهیدان حجازی و مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی گلوگاه روی صحنه رفت.

 

نمایش عروسکی مروارید غلتان:

نویسنده و کارگردان »خانم ایمانه رجبی و بازیگران : خانم ها مرضیه خواجوی – فاطمه محمودجانلو – ربابه ایرخانلو – اریسا خواجوی – مریم محمودجانلو – جمیله کلبادی نژاد – غزل محمودجانلو به ایفای نقش پرداختند.

 

نمایش شب طولانی :

نویسنده متن خانم رجبی ، کارگردان آقای پویا فضلعلی – بازیگران پویا فضلعلی و متین امیرخانلو بودند 

 

در پایان نیز ، از سرکار خانم موجرلو مسئول کانون پرورش فکری و کودک و نوجوان و خانم رجبی مربی توانمند این کانون بخاطر تلاش و زحمات فراوان در این زمینه داشتند ،تشکر و قدردانی شد و به هنرمندان نمایش این مجموعه هدیه ای از طرف رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گلوگاه اهداء شد.

 

تصاویر را در ادامه ملاحظه می فرمائید: