حمید آزموده گفت: علاوه بر مسافران داخلی ، گردشگران فراوانی از کشورهای روسیه، چین و دانمارک نیز در این پارک تاریخی حضور یافته و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن دیدن کردند.

 گردشگران کشورهای روسیه، چین و دانمارک از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر بازدید کردند

به گزارش شرق پرس, شهردار بهشهر گفت : از آغاز مسافرت های نوروزی تا روز ۱۳ فروردین بیش از ۱۴ هزار گردشگر از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر بازدید کردند.

 

 

حمید آزموده در گفت و گو با ایرنا افزود : علاوه بر مسافران داخلی ، گردشگران فراوانی از کشورهای روسیه، چین و دانمارک نیز در این پارک تاریخی حضور یافته و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن دیدن کردند.

 

وی ادامه داد : تعداد مسافران نوروزی این مجموعه تاریخی در تعطیلات سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تن بود که بارش باران و سرمای هوا در روزهای ابتدایی امسال موجب کاهش آمار بازدیدکنندگان از این محوطه تاریخی شد.

 

شهردار بهشهر گفت : وجود استعداد های فراوان گردشگری و جاذبه های بکر طبیعی در بهشهر موجب شده که بسیاری از ظرفیت‎های گردشگری این شهر مانند پارک ملت ناشناخته و دست نخورده بماند و در این شرایط زمینه توسعه قابل توجهی برای این بخش همچنان باقی است.

 

وی افزود : بهره مندی مناسب از ظرفیت های این شهرستان در زمینه گردشگری می تواند تاثیر مثبتی بر ارتقای وضعیت درآمد ، اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد.

 

آزموده گفت : صنعت گردشگری یک پدیده تحول برانگیز و پویا است که آداب و رسوم، فرهنگ، مراودات، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به هم نزدیک و شکوفا می کند.

 

پارک ملت از باغ های برجای مانده از دوره صفوی به همراه عمارتی در آن است که در زمان خودش به باغ شاه معروف بود. یکی از ویژگی ها این پارک وجود درختان سرو کهنسال در آن است.

 

بنای موجود در این پارک در حادثه آتش سوزی از بین رفت و در زمان نادر شاه ساختمان دیگری در آن محل بنا شد که چهل ستون نام دارد و بیشتر مردم ساختمان و باغ قبلی را نیز به همین نام می شناسند.

 

این عمارت که هم اکنون در اختیار شهرداری بهشهر است بر اساس آنچه که جهانگردان و سیاحان در وصف آن نوشته اند تغییرات بسیاری کرده که یکی از این تغییرات در گذر زمان تبدیل استخر بزرگ مقابل عمارت به فضای سبز بوده است.