علی ذبیح پور که در جلسه شورای فرهنگ عمومی بهشهر به زبان مازندرانی سخن می گفت بیان کرد : متاسفانه برخی مدیران تمایلی به استفاده از این زبان در جلسات رسمی ندارند که اگر این شیوه عمومیت پیدا کند، لهجه مازندرانی روز به روز مهجورتر خواهد شد .

 

jalese-behshahr

رئیس کتابخانه های عمومی بهشهر از بی توجهی به زبان مازندرانی در جلسات رسمی انتقاد کرد و خواستار سخن گفتن مدیران استانی و شهرستانی به این زبان شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس علی ذبیح پور که در جلسه شورای فرهنگ عمومی بهشهر به زبان مازندرانی سخن می گفت بیان کرد : متاسفانه برخی مدیران تمایلی به استفاده از این زبان در جلسات رسمی ندارند که اگر این شیوه عمومیت پیدا کند، لهجه مازندرانی روز به روز مهجورتر خواهد شد .

 

 

وی در این جلسه با بیان ظرفیت های کتابخانه ای شهرستان گفت : با توسعه علم و نفوذ تکنولوژی در جامعه ، روز به روز از تعداد کتاب های منازل کاسته شده و به همین میزان هم ، سرانه کتابخوانی در جامعه کاهش یافته است .

 

رئیس کتابخانه های عمومی بهشهر گفت:در این شهرستان ۵ باب کتابخانه نهادی و ۴ کتابخانه مشارکتی فعالیت می کند که با اجرای برخی طرح های مبتکرانه مانند طرح کتابدار سیار در روستاها ، تلاش می کنیم مردم را به خواندن کتاب تشویق کنیم.

 

ذبیح پور ادامه داد : با توجه به برنامه ریزی مسوولان در افق ۱۴۰۴ بهشهر به ۱۸ کتابخانه دیگر نیازمند است که تلاش می کنیم با بهره مندی از توان بالای خیرین ، این کمبودها را برطرف کنیم .

 

وی گفت : در دنیای امروز ، کتابخانه های عمومی ، در ردیف موسسات ضروری و عام المنفعه شمرده می شوند که ایجاد و توسعه آن ها در همه شهرها و روستاها ،جزو وظایف اساسی دولت ها به شمار می رود .

 

وی بیان داشت : لازم است مسوولان کشور توجه به کتابخانه های عمومی را به عنوان یک نیاز اساسی با دیدی آینده نگر و با توجه به رشد جمعیت و افزایش تعداد باسوادان و تیراژ انتشارات و عدم توانایی مالی طبقه متوسط در خرید کتاب ، مورد نظر قرار دهند .

 

به گزارش ایرنا, مسوول اداره کتابخانه عمومی بهشهر افزود : اولین کتابخانه عمومی بهشهر توسط مرحوم موسی اشرفی ( از نیکوکاران و خیرین نامدار مازندران ) در سال ۱۳۳۵ آغاز به کار کرد و هم اکنون تعداد کتابخانه های شهرستان به هشت باب کتابخانه با بیش از ۲۸ هزار عنوان کتاب افزایش یافته است .