مراسم وداع با شهید مدافع حرم محمدتقی سالخورده که شنبه شب در سوریه به شهادت رسید با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور شب گذشته در مصلای نکا برگزار شد.

برگزاری مراسم شب وداع شهید مدافع حرم در نکا

 

 

به گزارش شرق پرس شهید محمدتقی سالخورده از شهدای مدافع حرم شنبه شب در درگیری در سوریه به شهادت رسید و دوشنبه شب به نکا منتقل و مراسم وداع با این شهید گرانقدر برگزار شد.

 

 

امام جمعه نکا،در این مراسم گفت: شهدا با خدا معامله کرده اند و شهدای مدافع حرم با شهادت خود و حرکت در مسیر شهدای دیگر، در واقع امانتدار خوبی برای امانت پیشینیان شدند.

 

حجت‌ الاسلام محمد باقر محمدی لایینی افزود: امروز نسل های جوان ما با الگوبرداری از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در جبهه های مختلف در مقابله با دشمن وارد شده اند و نشان دادند که سلاح رزمندگان بر زمین نمانده است و ادامه دهنده راستین خون شهدا هستند.

 

وی اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف، ایمان، صداقت و درستی از جمله وصایای مهم شهدا است و شهدا برای پایداری این مسائل جان خود را فدا کردند که باید این مسائل در دستور کار قرار گرفته و توجه به دین و معنویت در جامعه جدی گرفته شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا در سخنانی گفت: شهدای مدافع حرم با شهادت در دیار غربت و همچنین برای دفاع از اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند و از امتیازات بالایی در نزد خداوند برخوردارند.

 

سرهنگ ابراهیم شریفی افزود: شهید محمدتقی سالخورده آلاله دیگری از شهر شهیدپرور نکا است که تقدیم اسلام شد و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود را نثار کرد و جاودانه شد.

 

وی گفت: جوانان انقلابی ما در هر زمان و مکان آماده دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) هستند و در سوریه و برای دفاع از حرم پیام رسان عاشورا شهید شدند تا به دشمن بفهمانند که هیچ گاه اجازه نمی دهند جرات تجاوز به کشور را داشته باشد.

 

محمد تقی سالخورده ۲۹ ساله است و از او یک دختر دو و نیم ساله بنام ‘زینب’ به یادگار مانده است .

 

تشییع این شهید والامقام روز سه شنبه از مقابل سپاه ناحیه نکا برگزار و سپس در زادگاهش روستای شهاب الدین نکا، به خاک سپرده می شود.

 

روستای شهاب الدین در فاصله حدود ۶ کیلومتری مرکز شهرستان نکا در شرق مازندران واقع شده است که ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و با تقدیم شهید محمد تقی سالخورده تعداد شهدای این روستا به ۱۱ شهید رسیده است.

 

به گزارش ایرنا, شهرستان نکا در شرق مازندران واقع شده است و بیش از ۴۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و شهید ‘عبدالرحیم فیروزآبادی’ و شهید ‘ محمد تقی سالخورده’ دو شهید مدافع حرم این شهرستان هستند.