حجت‌الاسلام علی سلطانی به برگزاری این دوره از مسابقات در سطح شهرستان نکا همزمان با سراسر استان مازندران اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش اذان و قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در شهرستان نکا در حال برگزاری است.

 

 

برگزاری مسابقات قرآنی, اذان و قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در نکا

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در نکا خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در سطح شهرستانی و با حضور برادران و خواهران در حال برگزاری است.

 

 

به گزارش شرق پرس, حجت‌الاسلام علی سلطانی در گفت‌وگو با  فارس، به برگزاری این دوره از مسابقات در سطح شهرستان همزمان با سراسر استان مازندران اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش اذان و قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در شهرستان نکا در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن در این دوره در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود، اظهار داشت: دو مکان برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده است که مسابقات برادران در مسجد صاحب‌الزمان(عج) و مسابقات خواهران و نونهالان دختر و پسر در دارالقرآن برگزار می‌شود.

 

این مسئول ادامه داد: صبح امروز مسابقات قرائت برگزار و مسابقات ترتیل و حفظ بعد از ظهر امروز با حضور داوطلبان شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

 

سلطانی با بیان اینکه نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران راه پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف همه ساله مجری برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور است که نفرات برتر مسابقات قرآنی سازمان اوقاف به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف ایام محرم در این شهرستان، یادآور شد: طرح بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان نکا همزمان با سراسر کشور در دهه اول ماه محرم اجرا شد و در طول ماه محرم و صفر نیز خیمه معرفت در امامزاده مفید(ع) نکا بطور دائم با حضور روحانی و مشاور دینی برگزار است.

 

سلطانی ادامه داد: استفاده از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان برای انجام امور فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌ها و اهداف این اداره ‌کل در ماه محرم است که در دست اجرا است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا گفت: اعزام هیئت‌های عزاداری، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور کارشناسان مذهبی، اقامه نماز، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ و… از جمله این برنامه‌های فرهنگی است و مشاوران دینی ما در طول ماه محرم آماده‌اند تا به شبهات دینی و سوالات مذهبی و فرهنگی و دینی پاسخ داده شود.

 

وی اظهار داشت: شهرستان نکا دارای حدود ۲۵۰ مسجد و حسینیه است که با برنامه‌ریزی انجام شده اعزام مبلغ با همکاری اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی انجام شده است.

 

سلطانی گفت: در سطح شهرستان نکا مسجد فاقد روحانی نداریم و در ماه محرم به دورترین نقاط روستایی این شهرستان نیز مبلغ دینی اعزام شد.