رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در ماه نزول قرآن با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تحقق منویات رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برپا شد تا با برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت، بستری برای حرکت در راستای منویات رهبری فراهم شود.

ghoran-namayeshgah16

 

 

به گزارش شرق پرس امام جمعه نکا عصر یکشنبه در آیین گشایش و بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت در سالن آیت‌الله خامنه‌ای مصلی نکا که به همت اداره ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: نورانیت و معنویت زندگی و سعادت دنیا و آخرت ما در گرو عمل به دستورات قرآنی است.

 

 

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی افزود: در شرایط فعلی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان علیه ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و اسلامی، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و در تمام نقاط شهری و روستایی از دغدغه‌های مسئولان و متولیان فرهنگی جامعه ما باید باشد و همه ما باید با تمام توان در این زمینه وارد شویم.

 

 

وی با بیان اینکه قرآن باید به بطن و متن زندگی‌های ما وارد شود،تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه، زیربنای رشد و توسعه همه‌جانبه است و ترویج قرآن در جامعه نباید تنها به زبان باشد بلکه باید قرآن وارد سراسر زندگی ما شده و باید عمل به الفاظ و دستورات این کتاب آسمانی در دستور کار ما قرار گیرد.

 

 

محمدی‌لایینی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف قرآن و عترت را زمینه‌ای برای رشد و تعالی در امور قرآنی و دینی عنوان کرد و افزود: توجه به برگزاری نمایشگاه، تولید و تکثیر محصولات قرآنی و معنوی در جامعه، در واقع تقویت معنویت در جامعه است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به این امر اهتمام ویژه اعمال شود.

 

 

وی گفت: باید زمینه رشد و تعالی قرآن، آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم شود و موسسات قرآنی و دینی در جامعه تقویت شوند و در این راستا همه مردم و مسئولان پای کار باشند تا این موسسات قرآنی و دینی در جامعه به رشد و بالندگی برسند.

 

 

امام جمعه نکا اظهار کرد: توجه به مفاهیم قرآن‌کریم ضرورت زندگی امروز ما است و باید مطالعه قرآن‌کریم یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های روزانه ما باشد و بدانیم تأمل در قرآن‌کریم ضامن سعادت جامعه بشری است که اگر به حقیقت قرآن‌کریم توجه شود؛ رستگاری، حقیقت اخلاق و معرفت اسلامی شامل حال ما و جامعه خواهد شد.

 

 

محمدی‌لایینی همچنین تهیه محصولات فرهنگی، دینی، تهیه چادر، مقنعه و پوشش اسلامی را امری مهم در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: توجه به پوشش اسلامی در جامعه از مسائل ضروری برای مصون ماندن از نگاه نامحرم و زهرآگین است که باید خانواده‌ها به این امر توجه کنند.

 

 

وی گفت: در برخی موارد گران بودن محصولات فرهنگی و پوشش اسلامی، موجب عدم تمایل افراد به سمت خرید این محصولات می‌شود که امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و فروش محصولات اسلامی با قیمت مناسب، افراد را به سمت استفاده از پوشش اسلامی سوق دهیم و کمک کار خانواده‌ها در خرید این محصولات و رشد معنویت در جامعه باشیم.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز تصریح کرد: نمایشگاه قرآن و عترت در ماه نزول قرآن با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تحقق منویات رهبری در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن برپا شد تا با برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت، بستری برای حرکت در راستای منویات رهبری فراهم شود.

 

 

محمدعلی صفرپور اظهار کرد: قرآن‌کریم کتاب زندگی انسان است و عمل به آن سعادت دنیوی و اخروی را در پی دارد که نباید فقط در مراسم‌ و محافل خلاصه شود؛ بلکه باید در تمام شئون زندگی از آن استفاده شود و برگزاری نمایشگاه قرآن تنها بخش کوچکی است تا همه در این دریای بیکران، از معانی قرآن در زندگی خود بهره ببرند.

 

 

به گزارش فارس، نمایشگاه‌ قرآن و عترت نکا در ۱۰ غرفه شامل کتاب‌های قرآنی، محصولات فرهنگی حجاب و عفاف، محصولات قرآنی، معرفی موسسات قرآنی، آثار تخصصی مهدویت و کودک و نوجوان از هفت تیر تا ۲۰ تیرماه در سالن آیت‌الله خامنه‌ای مصلی نکا و با تخفیف ۵۰ درصدی محصولات بر پا شده است که برگزاری جشن رمضان، مجالس و محافل قرآنی، شب شعر و … از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

 

 

 

 

 

فارس