حجت الاسلام محمدی لایینی در گردهمایی رهروان ولایت شهرستان نکا, بزرگترین آسیب های مجالس امام حسین(ع) ورود برخی بدعتها و خرافات دانست.

بزرگترین آسیبهای مجالس امام حسین (ع) بدعتها و خرافات است

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، در گردهمایی رهروان ولایت که در آستانه محرم در مسجد جامع نکا برگزار شد، افزود: برخی از خرافات همچون قمه زنی در مراسم محرم و عزاداری امام حسین(ع)، بدعت آشکار است که باید از آن جلوگیری شود.

 

امام جمعه شهرستان نکا گفت: انقلابی ماندن محرم و مجالس امام حسین(ع) از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود و وعاظ و سخنرانان در این راستا، روشنگری کنند.

محمدی لایینی بزرگترین آسیب های مجالس امام حسین(ع) ورود برخی بدعتها و خرافات دانست و ادامه داد: باید مجالس امام حسین(ع) مجالسی انقلابی باقی بماند.

امام جمعه نکا ضمن سفارش مردم به تقوای الهی، حفظ وحدت و دوری از گناهان، اقامه نماز اول وقت و توجه به امر به معروف و نهی از منکر بعنوان اصلی ترین پیام عاشورا، گفت: باید از مراسم سوگواری ایام عاشورای حسینی، تعزیه داری ماه محرم و قیام امام حسین(ع) مراقبت شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: ولایت مداری و در مسیر ولایت ماندن مساله مهم است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و بدانیم کسی که شعار ولایتمداری می دهد باید تسلیم باشد و لذا باید ولایت را جدی بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه نکا هم با بیان اینکه در برخی از موارد جوان ها تا اذان صبح، عزاداری می کنند اما از اقامه نماز اول وقت صبح باز می مانند، خاطر نشان کرد: این مساله یک معضل و مشکل مهم است که باید از این معضلات جلوگیری شود.

سید ابراهیم شریفی گفت: قیام امام حسین (ع ) برای برپایی نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و این ماه فرصت بسیار مناسبی برای نهادینه کردن این مهم در جامعه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا هم در سخنانی با تاکید بر استفاده از فرصت محرم و صفر برای تبیین مناسب قیام عاشورا و امام حسین(ع)، ارزش ها و آرمان های انقلاب یادآور شد: وعاظ و مداحان ما باید با استفاده از منبر و تریبون های در اختیار، برای ایجاد روشنگری در جامعه و تقویت ولایت مداری استفاده کنند.

حجت الاسلام محمدعلی الیاسی گفت: آئین های محرم باید در شان امام حسین(ع) برگزار شده و از تفرقه و عدم اتحاد در این ایام جلوگیری شود.

این همایش با حضور روحانیون، هیات های مذهبی، مداحان، فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج و هیات امنای مساجد نکا برگزار شد.

ایرنا