در جشنواره شعر و موسیقی مازندرانی شاعرانی از شهرستان های شرقی مازندران و همچنین گروه موسیقی از سواد کوه و گلوگاه به اجرای برنامه پرداختند.

 

 به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه جشنواره شعر و موسیقی مازندرانی در شهرستان گلوگاه برگزار گردید.

 

به گزارش شرق پرس سید عیسی وطن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه پس از برگزاری این جشنواره گفت : هدف از برگزاری این جشنواره در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، ایجاد فضای شادی و نشاط در سطح جامعه بود که پیرو منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای رسالت فرهنگی و هنری این دستگاه صورت گرفته است .

 

وی افزود احیای هویت شعر و موسیقی محلی و مازندرانی ، احیای گویش محلی و نغمه های مازندرانی ، انتقال فرهنگ غنی مازندرانی به نسل جوان و نوجوان و هویت بخشی به زبان محلی همراه با موسیقی مازندرانی ، از دیگر اهداف این جشنواره بوده است .

 

لازم به ذکر است در این جشنواره اساتید بزرگ شعر مازندران ، مهندس کاظمی معروف به (چکل ) ، استاد رحمت اله حسن پور از چهره های هنری و ادبی مازندران و تنی چند از اساتید دانشگاه که در عرصه ادبیات و شعر فعالیت داشتند حضور داشتند .

 

از بخش های زیبا و دلنشین جشنواره اجرای موسیقی های متنوع محلی و مازندرانی همراه با لباس های سنتی و اجرای موسیقی آئیینی بود که فضای خاصی را به جشنواره بخشیده بود .

 

در بخش دیگری از این جشنواره پذیرایی سنتی انجام شد که توانست خاطرات و ائیین های گذشته را زنده نماید و مورد استقبال علاقمندان نیز واقع شده بود .

 

در این جشنواره شاعرانی از شهرستان های شرقی مازندران  ساری – نکا – بهشهر -قائم شهر و گلوگاه به قرائت شعر پرداختند .

 

گروه موسیقی سنتی زندگی از شهرستان سوادکوه و گروه موسیقی شیخ الاشراق شهرستان گلوگاه در این جشنواره به اجرای موسیقی پرداختند .

 

 

در ادامه تصاویری از این جشنواره را  ملاحظه می فرمائید:

 

jashnvare-galogah8

 

jashnvare-galogah9

 

 

jashnvare-galogah3

 

 

jashnvare-galogah4

 

 

jashnvare-galogah5

 

 

jashnvare-galogah6

 

 

jashnvare-galogah7

 

 

jashnvare-galogah1

 

 

 

jashnvare-galogah2