نعمت اللهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه در نشست خبری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ سند مالکیت برای موقوفات اخذشده است و امیدواریم تا پایان سال به رشد قابل‌توجهی در این رابطه برسیم و بتوانیم ۷۰ سند مالکیت برای موقوفات اخذ کنیم.

nematolahi-oghaf-galogah

 

 

به گزارش شرق پرس مهدی نعمت‌اللهی، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفته وقف فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه است تا با نهادنیه کردن این سنت حسنه، آحاد جامعه در این امر خداپسندانه وارد شوند.

 

 

وی اظهار کرد: واقفین با وقف اموال خود در راه خدا در راستای اعتلای فرهنگ دینی گام برمی‌دارند و در این راستا در ترویج دین اسلام، ارزش‌های دینی و فرهنگ قرآنی قدم برداشته می‌شود.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ سند مالکیت برای موقوفات اخذشده است و امیدواریم تا پایان سال به رشد قابل‌توجهی در این رابطه برسیم و بتوانیم ۷۰ سند مالکیت برای موقوفات اخذ کنیم.

 

 

نعمت‌اللهی افزود: سه وقف جدید در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه به ثبت رسید که دو وقف برای مسجد ابوالفضل (ع) گلوگاه و یک وقف نیز برای حسینیه هشتیکه بوده است.

 

 

وی بابیان اینکه توجه به امور قرآنی از برنامه‌های مهم و اصولی اوقاف است، خاطرنشان کرد: طرح‌های قرآنی باهدف اشاعه فرهنگ کلام وحی شامل مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی همواره مورد تأکید اوقاف و امور خیریه بوده است و به جرات می‌توان گفت، این رقابت‌ها و برنامه‌های معنوی در سطح مسابقات ملی قرآن کریم برگزار می‌شوند.

 

 

درآمد حدود ۸۵ درصد موقوفات گلوگاه با نیت عزاداری امام حسین (ع) وقف‌شده است

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه در ادامه با تأکید بر اینکه باید در به‌روز کردن وقف بر اساس نیازهای جامعه گام برداریم یادآور شد: حدود ۸۵ درصد موقوفات در گلوگاه باهدف برپایی عزای امام حسین (ع) است که در همین راستا در محرم و صفر امسال ۴۷ میلیون تومان  در این راستا اجرای نیات واقفین عملیاتی شده است.

 

 

نعمت‌اللهی با اشاره به برنامه‌های مختلف هفته وقف که از ۲۷ ماه صفر آغازشده است، خاطرنشان کرد: زنگ وقف، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، برگزاری مراسم شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت رسول (ص)، برپایی مراسم عزای امام رضا (ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، بازدید از مراکز قرآنی و تجلیل از عملکرد آنان، غبارروبی امامزاده‌ها، برپایی همایش واقفین، دیدار با امام‌جمعه و… ازجمله این برنامه‌ها بوده که همچنان بعد از اتمام هفته وقف نیز تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

 

 

آغاز ساخت پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی بی‌بی زینب (س) بعد از یک سال و نیم

 

وی همچنین از ساخت پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی بی‌بی زینب (س) به‌عنوان یکی از امامزاده‌های شاخص شهرستان گلوگاه، بعد از یک سال و نیم توقف این پروژه براثر مشکلات مختلف خبر داد و افزود: این پروژه با هماهنگی انجام‌شده از ماه آینده بر اساس طرح و تیپ ارائه‌شده آغاز می‌شود.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه ادامه داد: نگاه ما به بقاع، توجه به بقاع به‌عنوان قطب فرهنگی است تا برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در آن اجرا شود و بقاع مختلف را فعال کنیم.

 

 

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: شهرستان گلوگاه دارای ۹ بقعه ثبت‌شده و ۳۱۰ موقوفه است که ۲۰۰ موقوفه آن منفعتی و دارای درآمد است که این تعداد موقوفه منفعتی دارای یک هزار و ۳۰۰ رقبه است و ۱۱۰ موقوفه نیز انتفاعی است که برای ساخت مسجد، حسینیه، تکایا و آرامستان در نظر گرفته‌شده است.

 

 

 

 

مهر