به مناسبت هفته گرامی داشت مقام زن و میلاد حضرت فاطمه(س) از 30 بانوی دهیار، عضو شورای اسلامی روستایی و کارکنان بانوی دهیاری‌های بخش مرکزی نکا تجلیل شد

hazrat-fateme4

 

 

به گزارش شرق پرس بخشدار مرکزی نکا در مراسم تجلیل از بانوان دهیار و عضو شوراهای بخش مرکزی و تجلیل از کارکنان زن دهیاری‌های این بخش گفت: نقش بانوان در عرصه‌های مختلف خانواده، انقلاب، جنگ تحمیلی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و در پست‌های مختلف شغلی بر کسی پوشیده نیست و لذا باید از این ظرفیت‎ها به ‎درستی برای تعالی‌بخشی نظام استفاده شود.

 

رضا جلالیان اظهار کرد: بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار یکی از مسائل مهمی است که دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های مختلف روستایی برای توانمندسازی آن تلاش کرده و اشتغال پایدار ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی موجود در بخش مرکزی این شهرستان، یادآور شد: استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر آنها، تاثیر فراوانی در توسعه و درآمدزایی روستاها دارد که باید مورد توجه دهیاران و شوراها قرار گیرد.

 

بخشدار مرکزی نکا با بیان اینکه در بخش مرکزی شاهد حضور بانوان در سمت‌‌های دهیار و عضو شورا هستیم و تعدادی از بانوان نیز همکاران اداری در دهیاری‌ها هستند، لذا بهره‌گیری از خدمات بانوان در عرصه‌های مختلف بیانگر اهتمام ویژه آنها برای پیشبرد امور نظام است که باید با تلاش همه‌جانبه رضایت‌مندی و بهره‌وری در کارها ایجاد شود.

 

جلالیان با اشاره به اجرای طرح هادی در برخی از روستاهای این بخش خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی در روستای شهاب‌الدین و چناربن در دستور کار قرار دارد که با تامین اعتبارات از محل تملک دارایی به‌زودی اجرایی می‌شود و همچنین آسفالت جاده نکا به نیروگاه نیز در حال اجراست تا مشکلات این بخش رفع شود.

 

وی همچنین با اعلام اینکه از ۶۲ روستای بخش مرکزی، ۴۶ روستا دارای دهیاری هستند، بیان کرد: ساماندهی دهیاری‌ها در دستور کار است و با تزریق اعتبارات و تسهیلات مناسب، امیدواریم با فوریت، دهیاری‌های استیجاری و یا فاقد ساختمان مناسب در این بخش، صاحب ساختمان دهیاری مستقل شوند.

 

بخشدار مرکزی نکا با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت دخت نبی اکرم(ص)، فاطمه‌زهرا(س) از ایشان به عنوان الگو و اسوه تمام عیار در زندگی آحاد جامعه نام برد که باید سبک زندگی فاطمی و علوی در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

وی همچنین افزود: امیدواریم زنان و مادران جامعه ما با الگوپذیری از صفات برجسته زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) همچون ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، پاکی، شجاعت، شهامت، تقوی، صبر و استقامت، ازخودگذشتگی، همسرداری، تربیت فرزند و غیره، زندگی سالم و اهل بیتی را برای خود، خانواده و جامعه رقم زنند.

 

به گزارش فارس، در این مراسم از ۳۰ بانوی دهیار، عضو شورای اسلامی روستایی و کارکنان بانوی دهیاری‌های بخش مرکزی نکا تجلیل شد.