رئیس جمهور در پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: به واقع می توان خبرنگاران مسئولیت شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

rohani89

 

 

 

به گزارش شرق پرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دستیابی به توسعه پایدار و تقویت و تحکیم بنیانهای اجتماعی در دنیای پیچیده امروز که در سیطره فناوری های ارتباطی قرار گرفته است؛ تنها در پرتو وجود وجدان های آگاه و دلسوز جامعه و مشارکت مسوولانه آحاد عموم امکان پذیر است.

 

 

خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات بهنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت ها به مردم را بر عهده دارند، وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند.

 

این تلاشگران سپهر خبر و اطلاع رسانی که دل در گرو منافع ملی دارند، تنها به نقل و روایت رویدادها نمی پردازند بلکه با عشق به مردم و تلاش حرفه ای، واقعیت ها و ظرفیت های ملی را معرفی و با کژی ها و ناراستی ها به مبارزه برمی خیزند.

 

به واقع می توان خبرنگاران مسوولیت شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

 

از این رو، شایسته است همه دستگاهها و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه های معیشتی و نیز بهره مند کردن آنان از آزادی های قانونی و حقوق صنفی، شرایطی فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری، کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رسانند.

 

دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی ها و همزبانی های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقاء جایگاه حرفه ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه ای مهم می داند.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می گویم و توفیق روزافزون این دیده بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی را از خداوند بزرگ خواستارم.

 

 

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران