حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه, قرآن را اساس و شاخص همه فعالیتهای مذهبی دانست و اظهارداشت: نقش سازنده این کتاب آسمانی و هدایتگر در جامعه و زندگی بشری به خوبی تبیین نشده لذا دولت باید تمام سعی و تلاش خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ قرآنی به کار گیرد.

 

 faalii60

به گزارش شرق پرس، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه, قرآن را اساس و شاخص همه فعالیتهای مذهبی دانست و اظهارداشت: نقش سازنده این کتاب آسمانی و هدایتگر در جامعه و زندگی بشری به خوبی تبیین نشده لذا دولت باید تمام سعی و تلاش خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ قرآنی به کار گیرد.

 

 وی در ادامه ابراز داشت: قرآن کریم، انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‎های انسانی و اسلام دعوت می‎کند، کسانی که با قرآن مأنوسند و نسبت به قرآن ذهنیت منفی ندارند وقتی محتوای این کتاب آسمانی را مطالعه کنند و با آن آشنا شوند غیر از قرآن چیز دیگری را انتخاب نمی کنند و بدون تردید به کمک آن می توانند حق را از باطل تشخیص ‎دهند.

 رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه  با بیان اینکه قرآن برای جهانیان ناشناخته مانده است افزود: از آنجایی که مفاهیم این کتاب آسمانی برای جهانیان به خوبی شناسانده نشده است سبب شده تا گروه های افراطی که چهره اسلام را ضدبشری می دانند بیشترین ضربه را به اسلام و قرآن وارد کنند.

 

حجت الاسلام فعّالی در ادامه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، سیاستهای دارد که ما براساس همان سیاستها گام برمی داریم. در زمینه های مختلف فعالیت هایی انجام شده که این فعالیت ها ترسیم کننده برنامه های فرهنگی درجهت پیشبرد اهداف فرهنگی است لذا در بحث زیر ساخت های فعالیت های فرهنگی نیز گام هایی برداشته شده که تأسیس موسسات وخانه های قرآنی وکانون های فرهنگی آن است.

 

این مسئول فرهنگی  تأکید کرد: برای تسریع و خروجی بهتر فعالیت های قرآنی، باید نیروهای مستعد قرآنی شناسایی و ساماندهی شوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه  در ادامه از فعالیت ۵۱ هیئت مذهبی در شهرستان  خبر داد و تصریح کرد: شورای هیات مذهبی یکی از تشکل هایی است که زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند لذا هیئت های مذهبی باید تقویت شوند.

 

وی در پایان بر اقامه نماز جماعت اول وقت در مدارس تأکید کرد وبیان داشت : مدیران و مربیان پرورشی باید به مسئله مهم و اساسی اقامه نمازجماعت در مدارس اهمیت دهند.