باباکوهی‌اشرفی با بیان اینکه مردم و مسئولان مازندران استقبال خوبی از جشنواره انار اشرف در دو سال گذشته داشتند، افزود: زندگی ماشینی باعث شده تا بسیاری از آداب و رسوم و حتی غذاهای سنتی مردم ما به فراموشی سپرده شود

 

jshnvare anar2

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر از برگزاری سومین جشنواره انار اشرف در بهشهر (اشرف‌البلاد) خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس, علی‌اصغر باباکوهی اشرفی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شناساندن گونه‌های مختلف انار و فرآورده‌های این میوه بهشتی، ایجاد روحیه همبستگی و شادمانی در مردم، احیای سنت‌های بومی و محلی، رونق اقتصادی منطقه در فصل برداشت انار و همچنین شکرگزاری از این نعمت زیبا و سودمند الهی، از اهداف برگزاری سومین جشنواره انار اشرف است.

 

وی بیان داشت: همانند جشنواره‌های اول و دوم، جشنواره سوم نیز با تایید شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر و همکاری شهرداری‌های رستمکلا، بهشهر و خلیل‌شهر و ادارات مختلف این شهرستان برگزار می‎شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر با اشاره به زیبایی‌های قابل توصیف این شهرستان که قطب گردشگری مازندران به شمار می‌رود، افزود: با تعامل و همکاری خوبی که مسئولان بهشهر در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های بومی و محلی و ملی و مذهبی دارند، توانایی داریم که جشنواره‌هایی مانند انار اشرف را در سطح استانی و ملی برگزار کنیم.

 

باباکوهی‌اشرفی با بیان اینکه مردم و مسئولان مازندران استقبال خوبی از جشنواره انار اشرف در دو سال گذشته داشتند، افزود: زندگی ماشینی باعث شده تا بسیاری از آداب و رسوم و حتی غذاهای سنتی مردم ما به فراموشی سپرده شود، بنابراین این قبیل برنامه‌ها علاوه بر رونق اقتصادی، به هویت‌بخشی به جوانان و ایجاد یک محیط سالم می‌انجامد و جوانان را حتی برای یک روز احیانا از تفریحات ناسالم و مخرب، دور نگه می‌دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر درباره برنامه‌های سومین جشنواره انار اشرف، گفت: شعرخوانی، موسیقی محلی، تئاتر، بازی‌های بومی و محلی، همچنین نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی، محصولات انار و صنایع تبدیلی از جمله برنامه‌ها است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر از پخت رب انار و نان و آش انار به روش سنتی در حاشیه جشنواره خبر داد و افزود: علاوه بر این، همانند دو جشنواره قبل، غرفه‌های مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های منطقه در بخش باغبانی و زراعت، معرفی گونه‌های انار و صنایع تبدیلی وابسته و معرفی قابلیت‌های گردشگری، محیط زیست و صنایع دستی را خواهیم داشت.

 

باباکوهی‌اشرفی همچنین ضمن گرامیداشت نام و یاد آیت‌الله سید صابر جباری امام جمعه فقید شهرستان بهشهر، گفت: ایشان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی از ابتدای مطرح شدن جشنواره انار در این شورا تاکید داشتند که چنین برنامه‌هایی باید باشد و همواره با ما همراه بوده و این همراهی و اظهار نظر خود را با شرکت در جشنواره و روحیه شاد خود، نشان می‌دادند.

 

 سومین جشنواره انار اشرف ۱۸ تا ۲۱ مهر در بهشهر، «مجتمع تفریحی سبز گستر هوتو» بر بلندای غارهای «کمربند» و «هوتو»، ورودی شرقی روستای شهیدآباد برگزار می‌شود.

 

بنا بر اعلام ستاد برگزاری جشنواره، شرکت عموم مردم از اقصی نقاط کشور در این جشنواره آزاد است.