سلطانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: در رمضان امسال از حضور چهار روحانی بومی و اعزامی از قم در طرح ضیافت الهی بهره‌مند می‌شویم.

emamzadeabbas4

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام علی سلطانی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان نکا، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان و با رویکرد تبدیل امام‌زادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های معنوی کشور، امسال در ۱۲ امام‌زاده و بقعه متبرکه شهری و روستایی برگزار می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های مذهبی و محافل تفسیر قرآن‌کریم با حضور روحانیان مبلغ بومی و اعزامی از قم در ایام اجرای طرح ضیافت الهی در نکا همچون سراسر مازندران اجرا می‌شود، افزود: در رمضان امسال از حضور چهار روحانی بومی و اعزامی از قم در طرح ضیافت الهی بهره‌مند می‌شویم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا بیان کرد: طرح ضیافت الهی به همت اداره اوقاف و امور خیریه، برای حضور و استفاده بیشتر مردم از برکات ماه مبارک رمضان براساس اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود که برپایی محافل انسی با قرآن، برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و همچنین مراسم افطاردهی از جمله این برنامه‌ها است.

 

این مسئول با بیان اینکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه پناهگاه و مرکز هدایت بشریت هستند و برگزاری مراسم در این امام‌زاده‌ها موجب بهره‌مندی بیشتر از الطاف آنان می‌شود، یادآور شد: در رمضان امسال این طرح در امام‌زاده حسن (ع)، امام‌زاده مفید (ع)، امام‌زاده محمود (ع) قلعه‌سر، امام‌زاده عبدالله (ع) اطرب، امام‌زادگان عبدالکریم و عبدالرحیم(ع) نوذرآباد، امام‌زاده عبدالله(ع) میانگله، امام‌زاده زکریا (ع) بایع‌کلا، امام‌زاده حمزه‌رضا (ع) آبلو، امام‌زاده سه‌تن‌برما، امام‌زاده عبدالله (ع) زرندین و امام‌زاده سیدرضا (ع) نودهک در شهرستان نکا میزبان طرح ضیافت الهی هستند.

 

سلطانی تصریح کرد: با برگزاری طرح‌های مختلف فرهنگی و قرآنی ازجمله طرح ضیافت الهی در امام‌زادگان می‌توان فرهنگ پسندیده وقف را در بین مردم گسترش داد تا خیران و نیکوکاران اموال‌شان را برای تقویت و گسترش مسائل قرآنی وقف کنند.

 

وی همچنین برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از برنامه‌های هدفمند سازمان اوقاف دانست و اضافه کرد: طرح خیمه معرفت همه‌ساله مورد استقبال اقشار مردم قرار می‌گیرد و در برنامه‌های مختلف مناسبتی بر تعداد آن افزوده می‌شود که در رمضان امسال نیز با هماهنگی‌های انجام شده یک خیمه معرفت در شهرستان نکا برپا می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا با اعلام اینکه برگزاری مراسم احیای شب قدر، اجرای ترتیل‌خوانی و دوره قرآن، برگزاری نماز جماعت، مراسم ویژه ولادت امام حسن(ع) و … ازجمله برنامه‌های اجرایی در طرح ضیافت امام‌زاده‌ها است، ادامه داد: برنامه‌هایی درباره تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید در این ماه متناسب با مخاطبان نیز از برنامه‌های در دست اقدام ما است.

 

این مسئول اضافه کرد: اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا، سخنرانی، جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم، جلسات پاسخگویی به مسائل شرعی و برنامه‌های متنوع دیگر از اقدامات اداره اوقاف نکا در بقاع متبرکه سطح شهرستان در کنار برنامه‌های اعلام شده است.

 

سلطانی ادامه داد: نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی در جامعه از مسائل مهمی است که در این طرح دنبال می‌شود و تلاش داریم تا با دعوت از قاریان برجسته کشوری و بین المللی و به‎ویژه قاریان مصری فضای معنوی خاصی برای شرکت‌کنندگان فراهم کنیم.

 

وی گفت: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و همچنین مراسم افطاردهی و اطعام‌دهی از محل موقوفات منطبق با شهادت امام علی (ع) از دیگر برنامه‌هایی است که در طرح ضیافت الهی امسال انجام می‌شود.