احد جاودانی در نشست بررسی فعالیت رسانه های مجازی استان مازندران گفت: هیات منصفه مطبوعات در مازندران پس از 2 سال توقف مجدداً آغاز بکار خواهد کرد.

dadgah-matboat54

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازنردان, احد جاودانی روز یکشنبه در نشست بررسی فعالیت رسانه های مجازی استان در ساری افزود : سیاست دولت یازدهم این است که نهادهای مدنی حوزه رسانه در کنار دستگاه های حاکمیتی برای این موضوع تصمیم گیری کنند.

 

 

جاودانی همچنین در این جلسه از تشکیل کمیته پیگیری محتوای فضای مجازی استان با حضور نمایندگان اداره کل ارشاد ، نیروی انتظامی ، اطلاعات و استانداری خبر داد.

 

وی بر ضرورت تقویت تولید محتوا در رسانه های مجازی مازندران تاکید کرد و گفت : ساماندهی پایگاه های خبری و خبرگزاری های دارای مجوز در استان انجام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه سایت های بدون مجوز باید هر چه سریع تر اقدام به ثبت پایگاه خبری در وزارت ارشاد کنند ، بر راه اندازی شعبه شورای عالی فضای مجازی در مازندران تاکید کرد.

 

جاودانی با بیان اینکه رسانه های استان هنوز از قانون تخطی نکردند و در واقع به نقد عملکرد مدیران در دستگاه اجرایی پرداختند ، گفت : رسانه هایی که در راستای توسعه استان گام بردارند ، حمایت می شوند.

 

بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون ۳۰ پایگاه خبری دارای مجوز و ۱۷ پایگاه بدون مجوز در مازندران فعالیت دارند.

 

آمارهای رسمی کشوری هم حاکی است که این استان بیشترین کاربر فضای مجازی را دارد.

 

انتخاب هیات منصفه مطبوعات بر اساس قانون هر دو سال یک بار انجام می شود و فعالیت این هیات در مازندران از دو سال پیش در استان متوقف شد.

 

این هیات در مراکز استان ها به دعوت نماینده ریاست قوه قضائیه و با حضور وی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای اسلامی شهر مرکز استان، رئیس سازمان تبلیغات و امام جمعه مرکز استان یا نماینده وی تشکیل می شود.

 

اعضای این هیات در استان ها ۱۴ نفرند که از میان افراد مورد اعتماد عمومی از اقشار مختلف شامل روحانیون ، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان انتخاب می شوند.

 

اعضای هیات منصفه باید دارای حداقل ۳۰ سال سن و متاهل باشند ، سابقه محکومیت مؤثر کیفری نداشته باشند ، اشتهار به امانت ، صداقت و حسن شهرت باشند و صلاحیت علمی و آشنایی با مسایل فرهنگی و مطبوعاتی داشته باشند.