عشریه با اشاره به اینکه قرار نگرفتن افراد متخصص در حوزه هنر، سبب فرصت‌سوزی شده است، افزود: اینگونه نیست که افراد متخصص فقط دارای مدرک دانشگاهی باشند، بلکه افرادی را می‌شناسیم که مدرک دانشگاهی ندارند، اما از سطح بالایی از تخصص برخوردار هستند.

ershad-oshroye51

 

 

 

به گزارش شرق پرس حمید عشریه پیش از ظهر امروز در دیدار با هنرمندان موسیقی گفت: فرهنگ با آحاد مردم جامعه در ارتباط است و هنرمندان عرصه موسیقی هم در این زمینه نقش تاثیرگذار دارند.

 

 

وی با بیان اینکه دولت باید برای سازمان‌های مردم‌نهاد فرصت فعالیت ایجاد کند، اظهار کرد: مسیر و روش را باید شایستگان در اختیار گیرند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه قرار نگرفتن افراد متخصص در حوزه هنر، سبب فرصت‌سوزی شده است، افزود: اینگونه نیست که افراد متخصص فقط دارای مدرک دانشگاهی باشند، بلکه افرادی را می‌شناسیم که مدرک دانشگاهی ندارند، اما از سطح بالایی از تخصص برخوردار هستند.

 

 

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ امر جاری و ساری است، بیان داشت: همه مردم در فرهنگ سهیم هستند و نگاه ما به برون‌سپاری کارها به انجمن‌ها و نقش نظارتی دستگاه اجرایی است.

 

 

عشریه با اشاره به اینکه تشکیل و احیای انجمن‌ها از اهداف ماست، ادامه داد: درصدد تشکیل انجمن موسیقی در ساری هستیم، چون موسیقی به عنوان یک نماد در جامعه مطرح بوده و از لایه‌های مهم فرهنگی هر کشوری است.

 

 

وی با بیان اینکه نیازهای فرهنگی، اجتماعی، روانی و … توسط موسیقی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: به ویژه موسیقی محلی و موسیقی سنتی ایرانی در اولویت نخست ما قرار دارد و ماموریت ارشاد درباره موسیقی این است که نسبت به آموزش، تقویت و اجرای کنسرت‌های موسیقی اقدام کند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه موسیقی سالم و ناسالم باید از هم تفکیک شود، اظهار کرد: موسیقی محلی بیان‌کننده هویت ایرانی و اسلامی ماست و این‌گونه نیست که این موسیقی به صورت آنی شکل گرفته باشد.

 

 

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای موقت انجمن موسیقی در ساری، افزود: وظیفه این شورای موقت، عضوگیری، تدوین آیین‌نامه و سپس انتخابات است که در مجمع عمومی صورت می‌گیرد.

 

 

عشریه با بیان اینکه هدف ما این است که برگزاری کنسرت‌ها را به انجمن موسیقی بسپاریم، گفت: در گذشته حمایتی برای برگزاری کنسرت موسیقی پاپ نشد و امیدواریم این انجمن بتواند مجری خوبی برای اجرای کنسرت شود.

 

 

 

 

 

 

فارس