هم‌زمان با 28 صفر سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مراسم بزرگ حلیم‎پزی در روستای اسلام‌آباد شهرستان میاندورود برگزار می‎شود.

 

halimpazi51

مراسم ۱۰ هزار نفری پخت حلیم به مناسبت ۲۸ صفر در میاندورود برگزار می‌شود.

 

 

 

به گزارش شرق پرس، هم‌زمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مراسم بزرگ حلیم‎پزی در روستای اسلام‌آباد شهرستان میاندورود برگزار می‎شود.

 

در این مراسم معنوی و فرهنگی که در سومین سال متوالی به میزبانی هیئت فرهنگی مذهبی این روستا برگزار می‎شود، بیش از یک‌هزار کیلوگرم گوشت و گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

یکی از مسئولان برگزاری این مراسم در میاندورود گفت: پخت حلیم نذری همراه با برپایی مراسم عزاداری و سینه‌زنی یکی از رسوم مردم این منطقه برای ابراز ارادت به خاندان اهل بیت (ع) است.

 

بهروز قاسم‌زاده ابراز داشت: به همت مردم روستای اسلام‌آباد در مراسم ۲۸ صفر امسال، برای پخت ۴۰ دیگ حلیم و بیش از ۵۰۰ کیلوگرم گوشت و ۵۰۰ کیلوگرم گندم خریداری شده است.

 

وی برپایی مراسم پرفیض زیارت عاشورا و زیارت حضرت رسول (ص)، همچنین مرثیه‌خوانی و عزاداری به مناسبت شهادت جانسوز امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این مراسم در اسلام‌آباد میاندورود اعلام کرد.

 

قاسم‌زاده در پایان با بیان اینکه برای برپایی مراسم امسال بیش از ۱۱۰ میلیون ریال از محل مشارکت و نذورات مردمی هزینه می‎شود، پیش‌بینی کرد امسال ۱۰ هزار نفر از مردم شهرستان در مراسم حلیم‌پزی و پخش حلیم نذری مشارکت کنند.

فارس