رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال شاهد حضور 400 نفر معتکف در 5 مسجد شهرستان گلوگاه خواهیم بود.

etekaf5

 

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه گفت : با پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال شاهد حضور ۴۰۰ نفر معتکف در ۵ مسجد شهرستان گلوگاه خواهیم بود.

 

وی افزود : علاقه‌مندان جهت شرکت در این مراسم معنوی و آیین مذهبی می‌توانند از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه  مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

رییس ادره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه ثبت نام مراسم اعتکاف در شهرستان گلوگاه از ۲۹ فروردین آغاز شد، اظهار داشت : ظرفیت برگزاری اعتکاف در مساجد این شهرستان بالغ بر۴۰۰نفر پیش بینی شده است.

 

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان گلوگاه تصریح کرد : در این ایام علاوه بر اعمال عبادی، برنامه هایی از قبیل گفتمان دینی، ادعیه و احکام ، دعوت از اساتید ویژه، اعزام سخنران و مداح در مساجد، توزیع بسته های فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام حسینعلی فعّالی  با اشاره به اینکه ماه رجب جدا از بار معنوی اش یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ بشریت است افزود : هدایت و رهبری مردم در این ماه بر دوش کسی نهاده شده است که پرچم دار رسالت اسلام است و سرچشمه ولایت نیز در این ماه چشم به عرصه گیتی گشود .

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه یکی از اتفاقات این ماه اعتکاف است ابراز داشت : ایام الله ویژه ای است که بندگان شایسته خداوند فارغ از همه چیز در راه بندگی و خود سازی می روند و از همه و همه کس جدا می شوند و در مساجد گردهم می آیند تا دلهای خود را متوجه خداکنند.

 

این مسئول فرهنگی اشاره کرد : ماه رجب ماهی است که زنگهای دلها از بین میروند و شیطان در غل و زنجیر می افتد و اعتکاف فرصت نادری است که در طول سال یکبار اتفاق می افتد تا از نعمت بزرگ معنوی استفاده بهینه گردد.

 

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه اعتکاف برکتی است که نه تنها متوجه متعکفین است بلکه جامعه را از برکت سیراب می کند اظهار داشت : متعکفین در سه روز خلوتی که با خدا دارند می توانند با دعا کردن نقش مهمی برای واسطه درمان وانس واحسان و بخشش خود و دیگران باشند.