حجت الاسلام محمدباقرمحمدی لائینی در مراسم هفتم شهدای غواص در نکا گفت: شهدای غواص مظلومانه با دستان بسته زنده به گور شدند تا استقلال کشور حفظ شود و اکنون نیز باید حرمت شهدا را در جامعه نگه داریم و انتظاراتی که شهدا از ما دارند را برآورده سازیم.

به گزارش شرق پرس مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهدای غواص مازندران شامگاه سه‌شنبه با حضور پرشور مردم و خانواده‌های شهدا در کنار مزار شهدای گمنام برگزار شد.

تسنیم نوشت: امام جمعه نکا در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران با حضور خود در تشیییع شهدای غواص نشان دادند, در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان مقابله خواهند کرد وهیچگاه  دست از ارزش‌های نظام برنخواهند داشت.

حجت الاسلام محمدباقرمحمدی لائینی افزود: شهدای غواص مظلومانه با دستان بسته زنده به گور شدند تا استقلال کشور حفظ شود و اکنون نیز باید حرمت شهدا را در جامعه نگه داریم و انتظاراتی که شهدا از ما دارند را برآورده سازیم.

وی گفت شهدا باجانفشانی، ایثار، استقامت و صبر خود، راه درست زندگی را به ما آموختند و پیرو این راه مردم به خصوص جوانان باید باشند.

امام جمعه نکا با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه, افزود: اکنون معظل بدحجابی و بی حجابی میان خانم‌ها یک دهن کجی به شهداست که بانوان و زنان ما باید حریم خود را حفظ کنند و از پوشیدن لباس‌های غربی و  نامناسب خودداری کنند.

لایینی بیان داشت: شهدا به ما اخلاق مداری، اعتقاد به باورها و ازش‌ها را آموختند و اکنون نیز حفظ این ارزش‌ها بر ما واجب است.

وی افزود: شهدا در یک مکان و زیر یک سقف محصور نیستند بلکه طبق آیات قرآن  شهدا زنده و شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

امام جمعه نکا افزود: شبکه‌های مجازی یکی از حربه‌های دشمنان انقلاب است تا از این طریق و با ایجاد جنگ نرم، ایمان و پاکی جوانان ما را از آنها بگیرند.

وی بیان داشت: ریشه اعتقادات ما مسلمانان قرآن است که دشمن می‌خواهد با بی حرمتی به آن ، این کتاب آسمانی را از ما دور کند و با ذهن و اندیشه اسلامی و دینی مردم بازی‌کنند.

لائینی افزود: باید حواسمان به  نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان باشد تا زمانی که مردم ما هوشیار باشند و پیرو ولایت فقیه باشند شهدا و مکتب شهادت هیچگاه فراموش نمی‌شوند.

وی بیان داشت: همه این شهدا جوان بودند، جوانان ما باید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنند پشت سر رهبر و در خط ولایت  فقیه  باشیم  تا آسیبی به ولایت و جامعه نرسد.