محمود محمدزاده اهل شهر سورک در شرق مازندران که در دفاع مقدس نیز به درجه جانبازی نائل آمده بود اینبار به دلیل انفجار مین در شمال حلب، از سمت چپ بدن به‌شدت مجروح شد و این مدافع حرم حضرت زینب (س) پس از جنگ تحمیلی اینبار در دفاع از حرم به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

 

 

به گزارش شرق پرس اعزام گروه مدافعان حرم اهل بیت (ع) از دیار علویان و خبر شهادت گل واژه‌های مازندرانی از اقصی و نقاط این استان لاله‌خیز ما را بر آن داشت تا پای صحبت یکی از مدافعان که افتخار جانبازی در جنگ تحمیلی را نیز دارد، بنشینیم.

 

محمود محمدزاده از شهر سورک میاندورود با حضور خود در جنگ هشت سال دفاع مقدس وظیفه خود را به‌عنوان سرباز راه اسلام و انقلاب ادا کرد و با گذشت چندین سال باز هم عزم جهاد کرد اما این بار در سوریه.

 

این جانباز مدافع حرم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انگیزه حضور خود در سوریه، اظهار کرد: دفاع از مظلومان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است، زیرا بسیاری از افراد هدف گروهک‌های تکفیری داعش قرار گرفتند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند.

 

مشق عشق در دفاع مقدس و جانبازی مجدد در دفاع از حرم

وی به‌عنوان مدافع حرم در اسفند ماه سال ۹۴ از قرارگاه امام حسین (ع) تهران به سوریه اعزام شد تا به تکلیف خود عمل کند، فردی که جهاد و دفاع را سرلوحه اقدام خود دانست و پاسداری از ارزش‌های اسلامی را رکن اصلی امنیت ملی ایران قرار داد.

وی پس از گذشت دو ماه حضور در سوریه و انفجار مین در شمال حلب، از سمت چپ بدن بر اثر اصابت ترکش به‌شدت مجروح شد و این مدافع حرم حضرت زینب (س) باز هم با افتخار به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

 

محمدزاده با بیان اینکه آمریکای صهیونیست در لباس داعش از سوی رژیم ملعون آل‌سعود اداره می‌شود، تصریح کرد: دشمنان اسلام بدانند که چهره واقعی آمریکا جنایتکار سالیان سال است که به غیور مردان و بسیجیان مخلص راه حق ثابت شد و همچون گذشته لحظه‌ای در دفاع از خاک، ناموس، وطن، ارزش‌های اسلامی و… تردید نمی‌کنند.

جوانان این مرز و بوم مشتاق حضور در جبهه مقابله با استکبار جهانی هستند تا با روحیه انقلابی دست هر متجاوزگری را قطع کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را همچون هشت سال دفاع مقدس به جهانیان ثابت کنند.

 

این روزها افراد بسیاری برای دفاع از جبهه جهانی مقاومت به مبارزه با گروه‌های تکفیری شتافتند و در برابر دنیای کفر و استکبار جهانی ایستادگی کردند.

 

مازندران مزین به شهدای مدافع حرم شد و باز هم این دیار علوی، عطر معطر شهدا به خود گرفت و هر کجا با افتخار از لاله‌های حماسه‌ساز سخن به میان می‌آید.

 

 

 

 سمیه اکبری‌زیدی-فارس